Black Friday 2024 – Posibile vânzări istorice în România, dar scumpirile vor afecta puternic numărul de produse vândute

Sursa foto: Unsplash

Cea de-a 14-a ediție a Black Friday va aduce încasări istorice pentru retailerii din România, de peste jumătate de miliard de euro, însă și o scădere semnificativă a numărului de produse vândute față de anii trecuți, relevă prognoza experților. Pare un paradox, însă este un efect direct al inflației – avem cea mai mare creștere a prețurilor din UE.

Black Friday la eMAG, cel mai mare retaileri online local, va fi pe 8 noiembrie, ceea ce este un record, fiindcă ziua de reduceri nu a fost niciodată așa de devreme în istoria ei românească, în timp ce Flanco și evomag au dat deja startul, cu reduceri valabile în perioada 25 octombrie – 30 noiembrie, respectiv 25 octombrie – 10 noiembrie.

De asemenea, Altex a decis că va avea Black Friday în perioada 31 octombrie – 20 noiembrie.

După un an 2023 în care Black Friday a generat încasări de aproximativ 450 milioane euro (la nivelul întregii luni noiembrie /online&offline), în acest an se estimează o atingere a bornei de 500 milioane euro.

,,Creșterea vânzărilor de Black Friday are legătură, în mod direct, cu creșterile de prețuri de la precedentul eveniment de shopping care, pe unele sortimente, mai ales pe zona de fashion și beauty au depășit 20-30%. O cifră de afaceri mai mare nu înseamnă neapărat că firmele vor face profitul înregistrat în anii de boom economic, asta pentru că volumul mărfurilor vândute va fi, mai mult ca sigur, mai mic decât cel din anii trecuți’’, arată o analiză a Frames.

Potrivit estimărilor analiștilor, comanda medie plasată de Black Friday va fi de aproximativ 500 de lei, cu 50 de lei peste cea din 2023.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: