Bloomberg: Un raport indică un efort mai amplu de a influenţa rezultatul alegerilor din România

Sursa foto: Pixabay

Meta Platforms a permis unei reţele de pagini Facebook să posteze mai mult de 4.100 de anunţuri politice care o atacau pe candidata pro-UE la preşedinţia României, Elena Lasconi, şi promovau figuri de extremă dreapta, inclusiv pe Călin Georgescu, în perioada premergătoare alegerilor, se arată într-un raport citat de Bloomberg.

Autorităţile române s-au concentrat pe platforma TikTok a companiei chineze ByteDance, acuzând-o că a oferit „expunere masivă şi tratament preferenţial” candidatului naţionalist Călin Georgescu, puţin cunoscut anterior. Dar raportul întocmit de Reset Tech şi Check First indică un efort mai amplu de a influenţa rezultatul alegerilor, scrie Bloomberg.

„În timp ce rolul TikTok în amplificarea dezinformării în timpul campaniei electorale din România a fost în centrul atenţiei, noi dovezi arată că platformele Meta Facebook şi Instagram au fost utilizate pentru a răspândi mesaje politice agresive, afirmaţii neverificate şi relatări polarizante”, au scris autorii raportului.

Campania secretă a fost derulată pe 25 de pagini Facebook, aparent separate, ale unor entităţi ale căror site-uri web aveau însă aceeaşi infrastructură de găzduire, publicitate şi e-mail, ceea ce indică un efort organizat de a influenţa alegerile, potrivit raportului grupurilor de cercetare a ameninţărilor digitale Reset Tech şi Check First. Nu este clar cine a fost în spatele reţelei, care a stimulat postările politice pe Facebook şi Instagram cu cheltuieli de publicitate de până la 264.909 euro, potrivit raportului.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: