Meta Platforms a permis unei reţele de pagini Facebook să posteze mai mult de 4.100 de anunţuri politice care o atacau pe candidata pro-UE la preşedinţia României, Elena Lasconi, şi promovau figuri de extremă dreapta, inclusiv pe Călin Georgescu, în perioada premergătoare alegerilor, se arată într-un raport citat de Bloomberg.
Autorităţile române s-au concentrat pe platforma TikTok a companiei chineze ByteDance, acuzând-o că a oferit „expunere masivă şi tratament preferenţial” candidatului naţionalist Călin Georgescu, puţin cunoscut anterior. Dar raportul întocmit de Reset Tech şi Check First indică un efort mai amplu de a influenţa rezultatul alegerilor, scrie Bloomberg.
„În timp ce rolul TikTok în amplificarea dezinformării în timpul campaniei electorale din România a fost în centrul atenţiei, noi dovezi arată că platformele Meta Facebook şi Instagram au fost utilizate pentru a răspândi mesaje politice agresive, afirmaţii neverificate şi relatări polarizante”, au scris autorii raportului.
Campania secretă a fost derulată pe 25 de pagini Facebook, aparent separate, ale unor entităţi ale căror site-uri web aveau însă aceeaşi infrastructură de găzduire, publicitate şi e-mail, ceea ce indică un efort organizat de a influenţa alegerile, potrivit raportului grupurilor de cercetare a ameninţărilor digitale Reset Tech şi Check First. Nu este clar cine a fost în spatele reţelei, care a stimulat postările politice pe Facebook şi Instagram cu cheltuieli de publicitate de până la 264.909 euro, potrivit raportului.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News