Skip to content
Politică

UPDATE Poziţia oficială a BCR după verificările efectuate de BNR

" "

UPDATE 19:03

Banca Comercială Română face precizări de ultimă oră în legătură cu verificările derulate de Banca Naţională Română, după ce au fost suspendate tranzacţiile valutare online.

" "
" "

Ionuţ Stanimir (directorul executiv al Direcţiei de Comunicare din BCR) a declarat, într-un comunicat trimis, luni, PSnews.ro, că sistemul de carduri al băncii a funcţionat normal în ultima perioadă, menţionând unele tranzacţii efectuate în Grecia.

„Sistemul de carduri a funcţionat normal în toată această perioadă, inclusiv pentru plăti în lei şi valută în străinătate şi în Grecia.

În weekend-ul 4-5 iulie, posesorii de carduri BCR au efectuat 81.000 de tranzacţii la nivel internaţional. dintre care 185 au fost realizate în Grecia.
Operaţiunile de transferuri bancare în valută în România şi străinătate au funcţionat normal în toată această perioadă.

Tranzacţiile de schimb valutar prin intermediul aplicaţiei de internet banking funcţionează la parametri normali începând cu ora 09:00 în această dimineaţă.
Acestea au fost suspendate în weekend-ul 4-5 iulie pentru a proteja clienţii de eventuale fluctuaţii de curs valutar.

BNR nu face vreun fel de anchetă la BCR pe această temă”, se arată în documentul citat.

Potrivit BCR, „analiştii Erste Group estimează că, din punct de vedere economic, situaţia din Grecia nu prezintă un risc important pentru ţările din Europa Centrală şi de Est” (ECE).

„Exporturile ţărilor din zona ECE către Grecia reprezintă undeva între 0,1 şi 0,5% din PIB. Exporturi/PIB către Grecia reprezintă doar 0,5% în cazul României. În plus, sistemul bancar românesc este foarte lichid şi foarte bine capitalizat”, conchide Stanimir.

——————

Banca Națională a României derulează verificări la Banca Comercială Română, după ce au fost suspendate tranzacţiile valutare online, potrivit romaniatv.net.

Reprezentanţii BCR au explicat că „tranzacţiile se vor face la cursul de mâine şi în funcţie de situaţia din Grecia ar putea apărea diferenţe semnificative între valoarea de la momentul operaţiunii şi cea la care se va face schimbul”, informează romaniatv.net.

Problema este că BCR nu a anunţat clienţii de suspendarea acestui serviciu. Întreruperea temporară a ieşit la iveală după ce mai mulţi clienţi nu au reuşit să facă schimburi valutare online.

Purtătorul de cuvânt al BNR, Dan Suciu, a oferit o primă reacție, în cadrul unei intervenții telefonice la postul România TV.

„Am verificat si noi ce s-a intamplat. Nu e vorba de blocarea tranzactiilor cu cardul. A fost o intrerupere a tranzactiilor online si nu a tranzactiilor cu cardul. Asta era suspiciunea ca nu ar fi fost operationale cardurile emise de banca respectiva in strainatate.

Omul simplu nu a vazut asta pentru ca tranzactiile au fost posibile. Poate a fost un incident izolat. Dar nu a fost o problema de sistem. Au fost doar tranzactiile online, directe online si nu cele prin card”, a declarat purtătorul de cuvânt BNR, Dan Suciu la România TV.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *