Boeing va trimite în concedii fără plată mii de directori, manageri şi alţi angajaţi din SUA, invocând greva maşiniştilor, aflată în desfăşurare, în timp ce compania se luptă pentru a economisi bani, a declarat miercuri CEO-ul Kelly Ortberg angajaţilor.
Concediile vor afecta zeci de mii de angajaţi Boeing, a declarat un purtător de cuvânt al companiei, potrivit CNBC.
Planul a venit la mai puţin de o săptămână după ce cei peste 30.000 de maşinişti ai Boeing din zona Seattle şi Oregon au votat în majoritate covârşitoare un nou contract de muncă şi 96% au votat pentru grevă, începând de vineri, la miezul nopţii.
Negocierile dintre cele două părţi au continuat în această săptămână cu un mediator. Boeing a oferit o mărire a salariilor de 25%, iar sindicatul a aprobat contractul provizoriu. Dar unii lucrători au declarat pentru CNBC că oferta de contract a fost respinsă deoarece majorările nu au fost suficiente pentru a se potrivi cu creşterea costului vieţii din zona Seattle şi nu le-a restabilit pensiile.
Ortberg, care este CEO de puţin mai puţin de şase săptămâni, a declarat într-o notă adresată personalului că angajaţii afectaţi vor lua o săptămână de concediu la fiecare patru săptămâni pe durata grevei, iar el şi echipa sa vor adopta reduceri de salarii ”corespunzătoare”, pe toată durata grevei.
”Deşi aceasta este o decizie grea, care afectează pe toată lumea, este într-un efort de a ne păstra viitorul pe termen lung şi de a ne ajuta să traversăm această perioadă foarte dificilă. Vom continua să comunicăm în mod transparent pe măsură ce această situaţie dinamică evoluează şi vom face tot ce putem pentru a limita această dificultate”, a spus Ortberg în mesajul său.
Directorul financiar al Boeing, Brian West, a declarat la începutul acestei săptămâni că grupul va îngheţa angajările şi majorările salariale pentru a reduce costurile şi va lăsa temporar ”contractorii neesenţiali” să plece.
Impactul financiar al grevei va depinde de cât va dura, a spus West, dar se adaugă la presiunea asupra liderilor Boeing, care încearcă să treacă compania peste crizele de siguranţă şi calitate, inclusiv consecinţele unei explozii aproape catastrofale a unui panou fix de uşă a unui avion aflat în zbor, în ianuarie, şi datorii de 60 de miliarde de dolari.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News