Bogdan Costaș: „În cazul ROMAERO, insinuările malițioase sunt atacuri injuste față de salariați”

Delegatie oficială în hangarul ROMAERO, inspectând un avion al Forțelor Aeriene Române.
Vizită oficială la ROMAERO pentru evaluarea aeronavelor Forțelor Aeriene Române

Bogdan Costaș reacționează la afirmațiile ministrului Radu Miruță privind ROMAERO, respingând acuzațiile de gestionare defectuoasă și subliniind progresele companiei aflate în insolvență.

Sunt nevoit să public acest drept la replică având in vedere ultimele comunicări și interpretări eronate ale domnului ministru Radu Miruță, încă o dovadă că decizia demisiei a fost calea corectă in fața acțiunilor rău intenționate de destabilizare a procesului de redresare ROMAERO.

Date financiare din Raportul Administratorului Judiciar

Referitor la afirmația conform căreia „datele din raportul administratorului judiciar, publicat acum două zile, arată că datoriile curente ale companiei, apărute după intrarea în insolvență, au crescut într-o lună de la 15 la 19 milioane de lei”, pot face următoarele precizări:

Sumele menționate de domnul ministru nu reflectă întreaga imagine financiară, nici cauzele reale din spatele variației lunare. Creșterea datoriei curente pe luna respectivă include obligații care fuseseră contractate în perioade anterioare, dar încă nesoluționate procedural, respectiv facturi furnizori ce nu au atins termenele de plată, bugetul general și local, cuantumul salariilor care astăzi sunt plătite la zi și nu cum am găsit la momentul preluării conducerii ROMAERO. Spre exemplu daca la 31.07.2025 exista ca datorie salarii in cuantum de 2.080.535 lei acestea au fost stinse in 09.08.2025 însă raportarea administratorului fixează data de 31.07.2025. Doar valoarea TVA în litigiu și anterior datei deschiderii procedurii de insolvență este de circa 2 mil lei. Prin urmare, nu se poate vorbi de o „creștere de datorie nouă” cauzată de gestionarea defectuoasă sau lipsă de control cum eronat se dorește a se insinua si nici jocuri de culise cum total iresponsabil este afirmat.

CITEȘTE MAI MULTE DETALII AICI:  Director General al Romaero și-a dat demisia. Motivele pentru care Bogdan Costaș a luat această decizie

Totodată, consider că afirmații precum „datoriile au crescut brusc” pot induce în eroare partenerii externi, clienții, angajații şi opinia publică. În special când nu se specifică ce tip de datorii – ce scadențe, ce termene – sau dacă respectivele datorii sunt deja asumate în planurile de plată agreate cu administratorul special si judiciar. Atrag atenția ca toate aceste acțiuni de dezinformare nu sunt simple atacuri la persoana subsemnatului, ci reprezintă reale lovituri de decredibilizare a companiei intr-un moment de cumpănă cum este cel al insolvenței.

Reamintesc că la finalul anului 2023, momentul preluării mandatului de director general, ROMAERO a raportat cifră de afaceri netă de 40,1 milioane lei, datorii exigibile de peste 763 milioane lei și o pierdere netă de 142,6 milioane lei, într-o situație de blocaj operațional sever, cu restanțe salariale considerabile. Comparativ, semestrul 1 al lui 2025 arată o revenire semnificativă: compania a trecut pe profit brut, cifra de afaceri a crescut cu peste 50%, iar lichiditatea, atât curentă cât şi imediată, a urcat la niveluri satisfăcătoare, evidențiind capacitatea ROMAERO de a-şi onora obligațiile curente în termene normale. Această realitate financiară nu poate fi distorsionată în pofida eforturilor inexplicabile din ultima perioadă din partea celor care ar fi trebuit să manifeste apreciere și sprijin iar nu critici si insinuări nefundamentate.

Controverse legate de utilizarea bunurilor ROMAERO SA

Cu siguranță opinia publică va avea de acum înainte elemente comparative de analiză vis-a-vis de aceste declarații iar realitățile faptice din perioada următoare ar trebui sa reprezinte dovada intențiilor reale. Invit publicul larg să consulte situațiile financiare publicate in mod transparent pe site-ul ROMAERO pentru corecta înțelegere a trendului financiar in perioada 2023-2025 dar si pe viitor.

Este necesar sa mai precizez faptul ca în ultimele săptămâni mi-au fost refuzate constant demersurile de clarificare in persoana cu domnul ministru, avand intalniri doar cu consilierul acestuia si cu viitorul administrator special desemnat ,solicitand si prin dumnealor evaluarea mandatului de director general. Nu este adevărat ca am fost chemat la o întâlnire de lucru pentru luni 22 septembrie in vederea clarificării situației financiare ROMAERO, dar aveam cunostinta de la consilierul acestuia despre aceasta sedinta de analiza la care nu fusesem chemat ,informandu-l despre intenția mea de a demisiona.

Sunt eronate si informațiile lansate public precum ca Hangarul 5 este folosit ca depozit, timp în care la ROMAERO există coadă de companii interesate ce doresc revopsirea aeronavelor. De reținut faptul că în ultimii 2 ani au existat doar 3 solicitări de oferta revopsiri aeronave la valori mult inferioare fata de actualul contract de mentenanță, iar în contractul cu WizzAir există posibilitatea ca din al doilea an să fie realizate și activități de revopsire. In ceea ce privește parteneriatul multianual cu WizzAir si Albatehnics acesta este o reala oportunitate de dezvoltare a capabilităților MRO la ROMAERO si nu cum complet eronat se doreste sa se înțeleagă ca „permitem altor firme să vină cu proprii angajați și cu echipamentele lor”.

In ceea ce privește noul administrator special desemnat, dl Cătălin Prunariu, ii port un deosebit respect si sunt convins ca am putea conlucra împreună personal si profesional spre relansarea ROMAERO in conditiile in care am avea parte de susținerea guvernamentala corespunzătoare si nu de dezinformările constante din partea ministrului de resort.

In concluzie, susțin că nu este doar legitim, ci si necesar ca afirmațiile publice ale să fie verificate în detaliu înainte de a fi răspândite, mai ales în cazul unei companii în insolvență cu un rol strategic precum ROMAERO. Insinuările malițioase lansate în spațiul public pot reprezenta nu doar atacuri injuste la șansele de redresare ale companiei ci și față de salariații ROMAERO care au depus eforturi considerabile până acum la acest trend pozitiv financiar – operațional.

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: