Bogdan Stoica: Ce avem de învățat din alegerile din America

Bogdan Stoica

Trump a bătut-o pe Kamala ca pe covor, iar republicanii aproape că i-au evacuat pe democrați din parlamentul american. Contrar tuturor sondajelor, profeților, analizelor făcute cu IA, experților. Așa că ne scuturăm, ne concentrăm și notăm:

  1. Presa mare din America este aliniată politic și minte de îngheață apele. Dacă iei la mână analizele și sondajele publicate în ultimele trei luni și le compari cu alegerile de marți începi să râzi în hohote. Aviz unor posturi mari de televiziune de la noi.
  2. Progresismul este o doctrină falimentară pentru că nu susține progresul, ci nedreptățirea unor grupuri de oameni de alte grupuri de oameni care le vor pozițiile sociale, banii, influența. Aviz oengiștilor și influencerilor media de la noi.
  3. Propaganda isterică nu funcționează decât pe termen scurt. Pe termen lung este distructivă pentru practicanți. Toți banii din lume investiți în propagandă mincinoasă nu pot șterge piramida nevoilor esențiale din mintea oamenilor. Regimul Biden chiar i-a lăsat pe americani fără bani, securitate și liniște. De-asta a pierdut. Aviz candidaților care se pretind a fi cool și amuzanți în loc să spună ce au de gând să facă concret cu banii publici.
  4. Mesajele de tip „alegătorii lui Cutare” sunt proști ostilizează și mobilizează, nu slăbesc. Aviz useriștilor.
  5. Campania victorioasă a lui Trump a început acum 400 de zile. De peste un an bătrânelul de 78 de ani a bătut pe umeri toți candidații republicani din toate cotloanele Americii. A dormit în autobuz, tren și avion mai mult decât un pilot, un controlor și un șofer. Aviz tuturor dichisiților noștri care mai cred că 17 mitinguri prin 18 comune făcute în două săptămâni valorează ceva. Oamenii urmează liderii puternici, nu neapărat deștepți și morali și nu urmează niciodată papagali care șchioapătă prin verbe mai lungi.
  6. Când repeți obsesiv un mesaj bun nu plictisești pe nimeni. Altfel spus: când faci propagandă bazată pe fapte reale și pe cifre poți să convingi oamenii că ești de bună credință.
  7. Epoca soluțiilor politice s-a terminat ieri, pentru toată planeta. Oamenii vor soluții reale, care rezolvă probleme, nu tâmpenii de manual scrise de un teoretician de laborator plătit de o companie discretă care vrea să vândă ceva unei țări întregi.

 

Autor

  • Bogdan Stoica, editorialist PS News. Fost jurnalist în presă locală și națională autor de cărți de educație istorică, fotografie, relații în prezent fotograf, consultant de imagine, publicist

    View all posts

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: