Bogdan Stoica: Scenarii post-Schengen: zero.

Bogdan Stoica

Schengen, baby! 17.000 de firme de transport și 548.000 de șoferi implicați avem în domeniul ăsta. Să vezi acum profituri, dacă nu se mai stă în vamă câte două zile. Vom putea vinde la Hamburg brânzică proaspătă, pește care încă se zbate și ne vom umple de bani. „De acum concurăm de la egal la egal în competiție cu economiile învecinate”, explică un expert. „Vor fi mai mulți kilometri parcurși, cu venituri mai mari pe unitate de transport raportat la costuri fixe: credit, leasing, RCA, Casco, salarii”, spune altul.

Și atât. Statul nu zice nimic. Nici cât TVA în plus, nimic. Nu pare că avem un plan. De fapt, nu avem un plan pentru industria transporturilor de marfă. Nici măcar pentru a reduce numărul de colete pline cu droguri și cu precursori de droguri care treceau prin vămile noastre deși erau controlate, aparent, la sânge.

Nu avem, deduc din absența unui mesaj, nici planul privind traficul de persoane. Ne intră anual 10.000 de ilegali, cu toate controalele noastre. Să ne așteptăm la 20.000 sau la 100.000? Dracu știe.

Ne și ies oameni din țară. Anual sunt duși la produs, împotriva voinței lor, sute sau mii de copii și tinere. Se trece ușor prin vamă, droghezi victimele, spui organelor că au băut sau că le e rău, și gata. Acum o să fie și mai simplu. O să poți răpi pe cineva din Buzău și să-l duci la Paris fără să riști mai nimic.

Nu mai zic că intrăm în Schengen exact când alții vor să iasă, pentru că milioanele de migranți care și-au dobândit actele pot circula fără probleme, generând probleme. O să ziceți că nu mă bucur de succesurile lui Ciolacu. Sau ale lui Ciucă. Sau ale…. chiar așa, cine ne-a băgat în Schengen?

Autor

  • Bogdan Stoica, editorialist PS News. Fost jurnalist în presă locală și națională autor de cărți de educație istorică, fotografie, relații în prezent fotograf, consultant de imagine, publicist

    View all posts

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: