Skip to content
Brăila Știri locale

Brăila: Podul suspendat peste Dunăre este în grafic. CNAIR: Nu mai există infiltraţii de apă în blocul de ancoraj

facebook

Podul suspendat peste Dunăre de la Braila este în grafic, a anunţat, sâmbătă, secretarul de stat în Ministerul Transportuilor, Irinel Ionel Scrioşteanu.

„În acest moment se lucrează la întinderea cablurilor principale între blocurile de ancoraj, una dintre cele mai importante operaţiuni ale acestui proiect. Firele de cablu sunt de cca 5,44 milimetri.

Ele formează pachete de câte 544 de fire. Toroanele, în număr de 16, vor forma cablul principal. Această procedură se realizează pentru prima dată în România şi se va încheia la jumătatea lunii decembrie a acestui an”, a transmis ofocialul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit reprezentantului Ministerului Transporturilor, Podul de la Brăila va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.

Tot sâmbătă, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a transmis: „Chiar dacă vremea este nefavorabilă, în această perioadă, activitatea pe şantierul de la Podul Brăila este concentrată pe construcţia cablului principal, respectiv toroanele 5 şi 6, partea sud, şi toroanele 7 şi 8, partea nord.

La partea de terasamente se realiza aprovizionarea cu materiale în şantier şi cofrare/armare structuri poduri şi podeţe peste canale.”

Potrivit reprezentantului CNAIR, în cadrul unei vizite de lucru pe şantierul de la Podul Brăila, la care a participat şi Ionel Scrioşteanu, a fost inspectat şi blocul de ancoraj pentru a verifica dacă s-au executat lucrările dispuse prin expertiza tehnică.

„Cu această ocazie, am constatat că, în urma acestor măsuri, nu mai există infiltraţii de apă în blocul de ancoraj.”, a declarat directorul general al CNAIR.

Infiltraţii la podul peste Dunăre Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutire au anunţat, în data de 20 iunie, că au solicitat o expertiză tehnică (finalizată în data de 25 mai 2021) şi o intervenţie de urgenţă în vederea remedierii problemei infiltraţiilor de apă la blocurile de ancoraj.

„În ultima perioadă au fost constatate unele neconformităţi la blocurile de ancoraj, respectiv infiltraţii de apă la rosturile orizontale şi verticale de betonare a pereţilor perimetrali, precum şi acumulări de apă în incinta blocurilor de ancoraj.

În scopul executării în bune condiţii de calitate a lucrărilor de intervenţie, expertiza tehnică recomandă suplimentar şi adoptarea următoarelor măsuri:  

-lucrările de intervenţie se vor realiza pe baza unui proiect tehnic fazat pe detalii de execuţie;  

-pe tot parcursul desfăşurării lucrărilor de structură, beneficiarul va asigura supravegherea lucrărilor conform prevederilor legale;  

-beneficiarul va dispune luarea măsurilor ce se impun pentru respectarea normelor de protecţie a muncii specifice lucrărilor efectuate”, a anunţat CNAIR.

Pentru buna exploatare a podului şi corecta monitorizare a acestuia sunt iniţiate unele acţiuni pentru formarea unui grup de specialişti care vor administra acest obiectiv de investiţii.

Mai subliniem că în vederea evitării apariţiei unor consecinţe asupra capacităţii structurale a blocurilor de ancoraj. Antreprenorul a început lucrările de etanşare a rosturilor. Aceste lucrări se realizează în baza unei proceduri tehnice de execuţie aprobate de inginer”, a explicat CNAIR.

Podul suspendat peste Dunăre va fi al treilea din Europa Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.

Lungimea totală a traseului „Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila“, cum este numită lucrarea de utilitate publică de interes naţional, este de 23,413 kilometri.

Acesta este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin.

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu patru giratorii şi un nod rutier. Până la km 7+940 va avea două benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar de acolo – câte una pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,328 kilometri şi are o bandă de circulaţie pe fiecare sens, cu două intersecţii.

Deasupra Dunării va fi o porţiune de doi kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii, plus 33 de poduri, podeţe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o staţie automată de taxare.

Licitaţia pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie. Investiţia se ridică la aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *