Skip to content
Economic Știri

BrandZ: Amazon depășește Apple și Google și devine cel mai valoros brand

Footwear News

Retailerul american Amazon a depășit Apple și Google și a urcat pe prima poziție în Topul BrandZ al celor mai valoroase mărci, după ce valoarea brandului său a crescut cu 52% față de 2018, până la 315,5 miliarde de dolari, potrivit raportului realizat de Kantar și WPP. Apple ocupă loculul al doilea, fiind evaluată la 309,5 miliarde dolari, iar Google se situează pe locul al treilea, cu o valoare de 309 miliarde dolari. Pe locul patru se află Microsoft, evaluată la 251,2 miliarde de dolari, scrie Profit.ro.

Astfel, Amazon devine cea mai valoroasă marcă din lume după 12 ani în care giganții din tehnologie au dominat topul. Compania mizează pe diversificare și extindere prin achiziții. în condițiile în care afacerile principale încetinesc. Astfel, gigantul a investit în startup-ul din domeniul mașinilor autonome Aurora, compania de camioane electrice Rivian și a cumpărat farmacia online PillPack, cu753 de milioane de dolari. Luna trecută, a participat la o investiție de 575 de milioane de dolari în compania de livrări de mâncare Deliveroo. Facebook ocupă locul 6, la fel ca în anul anterior. Alibaba devine cel mai valoros brand chinezesc și urcă pe locul 7 în Topul general, depășind Tencent. Netflix a înregistrat un avans spectaculos al valorii brandului, crescând 65%, la 34,3 miliarde dolari (poziția 34).

TOP 10 cele mai valoroase mărci la nivel global

1. Amazon – 315,5 miliarde de dolari

2. Apple – 309,5

3. Google 309 miliarde de dolari

4. Microsoft 251,2 miliarde de dolari

5. Visa 177,9 miliarde de dolari

6. Facebook 159 miliarde de dolari

7. Alibaba 1312 miliarde de dolari

8. Tencent 130,9 miliarde de dolari

9. McDonald’s 130,4 miliarde de dolari

10. AT&T 108,4 miliarde de dolari

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *