Skip to content
Brașov Știri locale

Braşov: Zeci de amenzi pentru comercianţii din pieţe care nu au putut dovedi calitatea de producători agricoli

Inquam Photos/Octav Ganea

Controalele desfăşurate în ultimele săptămâni în pieţele municipiului Braşov, în urma a numeroase sesizări din partea cetăţenilor, au relevat o serie de nereguli, pentru care au fost aplicate 58 de sancţiuni contravenţionale, unele angajaţilor administraţiei pieţelor, precum şi o serie de măsuri disciplinare, a informat Primăria, potrivit agerpres.ro.

Conform sursei citate, angajaţii Primăriei şi ai Poliţiei Locale au depistat comercianţi care nu au achitat taxa pentru ocuparea tarabei, alţii care vindeau fructe sau legume pentru care nu aveau autorizaţie, dar şi persoane care vindeau produse direct pe trotuar, „sabotând, practic, sistemul public de pieţe”.

De asemenea, au fost constatate existenţa unor sume de bani încasate de administraţia pieţelor de la comercianţi pentru care nu a fost emisă chitanţă şi înregistrări duble ale evidenţelor încasărilor, precum şi documente false care atestă calitatea de producător agricol în cazul unor comercianţi. Dintre cele 58 de sancţiuni, cinci au fost aplicate angajaţilor administraţiei pieţelor.

Pe lângă sancţiunile contravenţionale, conducerea Primăriei a decis o serie de sancţiuni disciplinare. „Pentru a combate aceste fenomene, primarul Allen Coliban a dispus o serie de măsuri, unele cu aplicabilitate imediată, altele care vor putea fi implementate după modificarea Regulamentului de administrare pieţe şi după modernizarea acestor pieţe. Una dintre primele măsuri dispuse a fost ca, până la analizarea activităţii fiecărui angajat, să existe o rotaţie periodică a şefilor de pieţe, pentru pentru a evita stabilirea unor relaţii cu comercianţii care exced cadrului profesional. Poliţia locală a inclus în planul săptămânal de control verificări inopinate în toate pieţele din Braşov. Toţi agenţii economici din pieţe vor fi monitorizaţi atât de administraţia pieţelor, cât şi de poliţia locală, pentru a respecta prevederile legale privind utilizarea casei de marcat„, a precizat Primăria Braşov, în informarea citată de Agerpres.

Totodată, în perioada următoare, Serviciul de Administrare Pieţe va trebui să prezinte un proiect de modificare a regulamentului de organizare şi funcţionare a pieţelor agroalimentare, care să includă prevederile necesare pentru ca producătorii să aibă un acces facil în pieţe şi angajaţii serviciului să nu aibă posibilitatea favorizării anumitor comercianţi, atât la alocarea tarabelor, cât şi la plata taxei pentru ocuparea acestora.

În paralel, serviciul de specialitate va trebui să întocmească un plan de modernizare, pe următorii ani, a tuturor pieţelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *