Skip to content
București

Bucureștiul face revoluție în Europa: sistem pentru nevăzători în transportul public

editiadedimineata.ro

Bucureștiul face revoluție în Europa: citiți în cele ce urmează despre un sistem pentru nevăzători implementat în transportul public din capitala României, în premieră pentru bătrânul continent.

Mergând cu RATB și cu metroul, este absolut imposibil să nu observi niște dispozitive rotunde și galbene: fie pe exteriorul autobuzelor, fie la metrou, lângă scări, în dreptul turnicheților ori la stâlpii din cele 53 de stații de metrou. Cu toate că aceste dispozitive sunt plasate la un nivel destul de înalt, a se vedea în poza de mai jos, este ușor de descrifat ce scrie pe ele: „Asociația Tandem – dispozitiv util persoanelor cu deficiențe de vedere”.

Pentru a înțelege mai bine funcționalitatea acestora, Edițiadedimineață.ro a luat legătura cu președintele Asociației Tandem, Florin Georgescu, care a povestit mai multe despre acești iBeaconi de mare ajutor persoanelor cu deficiențe de vedere, precum și despre proiectele actuale și viitoare.

„Asociația Tandem s-a înființat în 2010 și a pornit de la o bicicletă Tandem pe care am achiziționat-o cu ajutorul celor de la Bate Șaua, asociație care promovează ciclismul. Întâmplător, am intrat în legătură cu ei, oamenilor le-a plăcut ideea de a ne ajuta să facem rost de o bicicletă Tandem și imediat am avut cu Alex Răcănel, prietenul meu, o cursă de la București la Sighetul Marmației. După aceea a venit în mod firesc și ideea înființării unui ONG, pentru că ne doream să împărtășim această experiență, să o transpunem și la nivel social și așa s-a înființat Asociația Tandem.

La nivel național sunt în jur de 108-110 mii de persoane (cu deficiențe de vedere – n.r.) și sigur ei beneficiază de o serie de drepturi care fac parte din ceea ce se numește protecția socială, acestea pot fi găsite în legea 448. Dificultățile pe care le putem întâmpina sunt destul de variate de la accesibilitatea mediului urban, accesibilitatea serviciilor publice, a pieței de muncă și nu în ultimul rând, oportunități reduse de mobilitate personală, individuală”, a explicat Florin Georgescu.

Citiți mai multe AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *