În 2024, românii au depășit pragul de 1 miliard de tranzacții efectuate cu Revolut, mai mult cu 58% decât în 2023. Practic, un utilizator local a efectuat în medie 22 de tranzacții pe lună cu cardurile și aplicația Revolut, arătând o creștere semnificativă a ratei de adopție a serviciilor companiei de tehnologie financiară care este prezentă de șapte ani pe piața locală.
Cum a arătat bugetul românilor în 2024?
Ponderea divertismentului în valoarea totală a tranzacțiilor a rămas la același nivel ca în 2023, 23%, fiind principala categorie de buget din punct de vedere valoare tranzacții. Cheltuielile cu alte categorii de produse decât cele alimentare și de uz imediat (îmbrăcăminte/încălțăminte, electronice și electrocasnice) s-au menținut pe a doua poziție, cu 17%, iar bugetul pentru alimente și produsele de larg consum și-a păstrat a treia poziție cu 15%.
Din perspectiva sezonalității, datele Revolut arată că luna octombrie a fost cea care a înregistrat cel mai mare număr de plăți către comercianți (+4% față de luna anterioară), iar iulie a fost luna în care s-a înregistrat cea mai mare creștere a volumelor totale ale achizițiilor (+8% față de luna anterioară). Decembrie s-a menținut ca luna cu cea mai mare valoare absolută a volumului achizițiilor (+4% față de luna noiembrie 2024 și +20% față de decembrie 2023, creștere ajustată cu creșterea bazei de clienți).
La nivelul bugetelor de cheltuieli, cea mai mare creștere a sumelor totale cheltuite pentru alimente și produse de larg consum a fost remarcată în aprilie (+21% față de luna aprilie 2023), iar pentru segmentul retail în luna februarie, cu un avans de 19% față de aceeași perioadă a anului anterior. Utilizatorii Revolut au cheltuit mai mult în decembrie 2024 decât în decembrie 2023 pentru turism (+19%) și cu 14% mai mult în restaurante în luna februarie 2024 vs. februarie 2023.
Bărbații sunt mai mari cheltuitori decât femeile când vine vorba de achiziții cu Revolut
Revolut este preferat ca modalitate de plată de categoria de vârstă 25-45 de ani, care a cheltuit cea mai mare sumă cu banca digitală, anul trecut, peste 3,2 miliarde de euro. Dar cea mai mare creștere a volumului total al cheltuielilor cu Revolut s-a înregistrat în rândul categoriei de vârstă 18-24 de ani (+94% față de 2023). Revolut a contribuit anul trecut și la creșterea adopției mijloacelor de plată digitale în rândul generațiilor mai mature, de peste 55 de ani, în rândul cărora volumele totale cheltuite au crescut cu 49% față de 2023.
Datele Revolut mai arată că bărbații sunt cei care cheltuiesc cele mai mari sume cu banca digitală, în principal pentru divertisment și shopping, în timp ce femeile utilizează cardurile și aplicația Revolut mai ales pentru shopping și pentru cumpărăturile curente din supermarket-uri. Deși bărbații au cheltuit de două ori mai mult cu Revolut decât femeile, în 2024,creșterea sumelor totale cheltuite a fost mai accentuată în cazul femeilor (+59%) decât în cazul bărbaților (+53%).
Banca digitală Revolut, care este folosită tot mai mult ca un cont bancar principal de către utilizatorii din România, integrează în aplicație și funcții de analiză a bugetului și limite pentru cheltuielile realizate pentru o anumită perioadă de timp, care pot fi adaptate de clienți la propriile nevoi.
Punctele câștigate ca urmare a plăților realizate cu Revolut pot fi transformate în beneficii precum mile de zbor, discount-uri la furnizori de servicii turistice și atracții, la cazare și altele. Clienții își pot transfera punctele obținute către una dintre companiile de transport aerian incluse în listele Avios sau Flying Blue, printre care și British Airways Executive Club, Iberia Plus, Vueling Club, Air France, KLM, TAROM, Air Europa, sau către alte oferte disponibile în aplicație, pentru utilizarea altor funcționalități Revolut.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News