Calea ferată Brașov – Sighișoara: Câți metri se forează zilnic la cele mai lungi tuneluri în construcție din România

Constructorul elen Aktor a postat imagini noi cu lucrările la linia de cale ferată Brașov – Sighișoara, în special la tunelurile subsecțiunii Apața – Cața. În lungime de cinci, respectiv șapte kilometri, acestea sunt cele mai lungi tuneluri construite în prezent în România.
Viteza medie de forare este cuprinsă între 18 și 30 de metri/zi, potrivit imaginilor postate pe pagina de LinkedIn a companiei Aktor.

Stadiul fizic al lucrărilor pe subsecțiunea tunelurilor, Apața – Cața, din cadrul secțiunii Brașov – Sighișoara a ajuns la 58,08%, arată datele de pe harta interactivă a CFR Infrastructură.

În februarie, Aktor anunța că forează două perechi de tuneluri pe subsecțiunea 2 Apața – Cața a căii ferate Brașov – Sighișoara folosind patru mașini de forat (TBM, de la Tunnel Boring Machines), care intraseră toate în colinele din jurul localității Racoș, două înspre Ormeniș și celelalte două înspre Homorod.

Eleni și Varvara sapă perechea sudică de tuneluri, Ormeniș (7 km), în timp ce o a doua pereche de tuneluri, numită Homorod, cu o lungime de 5,1 km fiecare, este forată între Racoș și Homorod cu TBM-urile 3 și 4, Alexandra și Konstantina.

Tunelurile vor fi legate prin galerii: 13 galerii de legătură, cu o lungime totală de 601 metri liniari pentru tunelul Ormeniș, respectiv 10 galerii de legătură, cu o lungime totală de 417 metri liniari pentru tunelul Homorod.

Pasajele subterane Ormeniș/Homorod vor consta fiecare din două tuneluri feroviare cu câte o linie de cale ferată. Distanța dintre cele două tuneluri forate va fi variabilă și este planificată să fie între 30 m în apropierea zonelor de intrare și 70 m în apropierea zonei de suprasarcină înaltă.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: