Camera Deputaţilor a adoptat un proiect care autorizează Ministerul Muncii să asigure plata anuală

Camera Deputaţilor
Sursa foto: Camera Deputaților / Facebook

Camera Deputaţilor a adoptat, decizional proiectul care aprobă OUG 60/2023 care prevede instituirea unei derogări de la prevederile art. 47 alin. (6) din Legea 500/2002, în sensul autorizării Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, în calitate de autoritate contractantă potrivit Acordului privind achiziţia publică în comun pentru RINA (Reference Implementation for a National Application – Sistem de Referinţă pentru Implementarea Aplicaţiei Naţionale), să asigure din bugetul propriu fondurile necesare plăţii anuale a contribuţiei aferente derulării acestui Acord. Legea merge la promulgare.

Conform Acordului privind achiziţia publică în comun pentru Predarea RINA, bugetul total pentru derularea contractului de achiziţie este de 9.375.000 euro pentru 3 ani. Din totalul de 3.125.000 Euro pentru primul an, România trebuie să plătească o cotă parte de 100.000 Euro, calculată pe criteriul contribuţiei fiecărui stat membru la PIB al UE, numărul de instalări ale RINA şi numărul de instituţii utilizatoare (tenants), arată arată nota de fundamentare a OUG 60/2023.

În calitate de beneficiari ai Acordului privind achiziţia publică în comun pentru Predarea RINA, CNPP, CNAS, ANOFM şi ANPIS vor transfera către bugetul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, în termen de 3 luni de la efectuarea plăţii de către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, cota parte aferentă din suma calculată conform prevederilor Acordului privind achiziţia publică în comun pentru Predarea RINA. Pentru primul an, obligaţia de plată către bugetul MMSS va fi suportată, în mod egal, de către CNPP, CNAS, ANOFM şi ANPIS, în cuantum de câte 25.000 Euro. Pentru anii 2 şi 3 obligaţia de plată a CNPP, CNAS, ANOFM şi ANPIS către bugetul MMSS se va calcula utilizând aceeaşi formulă de calcul cuprinsă în Acordul privind achiziţia publică în comun pentru Predarea RINA pentru fiecare instituţie.

„În baza Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială şi a Regulamentului (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială, România are obligaţia asigurării prelucrării electronice a datelor necesare pentru aplicarea prevederilor celor două regulamente în domeniul coordonării securităţii sociale”, mai spune sursa menţionată.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: