Skip to content
Politică

Camera Franceză de Comerț și Industrie: criteriul politic este la pământ, în România

RFI

Mediul economic se degradează în România, iar percepţia se înrăutăţeşte, deoarece nu există predictibilitate pentru investiţii, a declarat, luni, preşedintele Camerei Franceze de Comerţ şi Industrie din România (CCIFER), François Coste, într-o conferinţă de specialitate.

Conform reprezentantului CCIFER, criteriul politic analizat de cei chestionaţi în noul Barometru este ”la pământ”, anunță AGERPRES.

Criteriul politic este la pământ. Comparativ cu 3,31 în 2015, avem 1,80 în prezent. Ce vedem este un sentiment de lipsă de predictibilitate şi instabilitate care decurge din numărul crescut de schimbări în legislaţia României introduse prin ordonanţe de urgenţă. Criteriul social trece de la 3,71 la 2,76 în acest an şi asta denotă dificultatea de a reţine şi de a găsi colaboratori de calitate, în timp ce dialogul social riscă să se îndepărteze de realitatea specifică a fiecărei societăţi. La factori externi, pierdem un punct al ratei şi, faţă de 3,44, ajungem la 2,98. Aici, atractivitatea României ca spaţiu privilegiat de competitivitate este afectată de creşterea costului pentru factorul uman, din cauza deficitului mâinii de lucru. Mâna de lucru reprezintă o provocare pe termen lung. La cifra de afaceri avem o rată de 3,43 şi, în mare, suntem rezonabil de optimişti din punct de vedere al creşterii economice. Bunăstarea companiilor franceze depinde foarte mult de sănătatea mediului economic din Europa de Sud-Est. În ceea ce priveşte schimbările fiscale, rata scade de la 3,61, în 2013, la 3,16 în 2018, o scădere care reprezintă dificultăţile societăţilor noastre de a angaja şi de a ne menţine pe termen lung colaboratorii”, a susţinut François Coste.

Preşedintele CCIFER a atras atenţia totodată că, ”având în vedere aceste rezultate ale Barometrului conjuncturii economice, mediul economic se degradează în România, însă atuurile strategice ale ţării pot reprezenta un element de competitivitate pe termen lung”.

CCIFER derulează două anchete în fiecare an, un barometru în iunie şi altul în noiembrie. Răspunsurile companiilor franceze din România sunt în jurul celor nouă criterii. Avem patru criterii externe referitoare la percepţia pe care o aveţi faţă de mediul economic, politic, social şi atractivitatea pentru societăţile dvs. De asemenea, avem alte criterii interne – care sunt perspectivele de dezvoltare a cifrei de afaceri, rentabilităţii, efectivului şi investiţiilor. În final, avem o notă de sinteză şi media criteriilor precedente. Pe axa ordonatelor există note de la 1 – foarte negativ la 5 – impresie foarte bună. Astfel, pe criteriul mediului economic din România, avem o rată de 2,91 pe o scară de la 1 la 5 în 2018, faţă de 3,12 în 2016. Deşi a crescut PIB-ul, percepţia asupra mediului economic din ţara dvs. se înrăutăţeşte, din cauză că nu există suficiente investiţii publice, ceea ce face ca mediul economic să nu fie sustenabil, durabil. Avem acum o rată de schimb de 4,66 lei pentru un euro, cea mai mare de până acum”, a menţionat Coste.

Camera Franceză de Comerţ şi Industrie din România (CCIFER) a organizat, luni, conferinţa anuală cu tema ”Perspective economice ale României”.

Evenimentul îşi propune să surprindă tendinţele sectoriale, regionale, macroeconomice şi moralul companiilor cu privire la contextul economic actual şi viitor, precum şi tendinţele pe piaţa muncii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *