Skip to content
Societate

Când se vor relua călătoriile aeriene. Ce spune comisarul european Adina Vălean

news.ro

Reluarea zborurilor este o decizie la latitudinea statelor membre UE, Comisia Europeană neputând interveni, a declarat comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, la Digi24. Ea anticipează că, dacă o țară are interes către anumite destinații turistice, va stabili contacte cu statele respective, pentru a facilita zboruri pentru turiști.

“Vom putea zbura când statele membre vor hotărî să ridice restricțiile, nu putem decide noi de la Bruxelles“, a declarat Adina Vălean miercuri, la Digi24.

Întrebată ce ar putea determina țările să deschidă zborurile, Vălean a spus că “există criterii epidemiologice, care țin de capacitatea fiecărui stat de a face teste și, în funcție de aceste criterii se vor lua decizii de către fiecare stat“. Totuși, reluarea zborurilor se va face gradual, a mai spus ea.

Un impuls pentru reluarea zborurilor poate fi turismul. Dacă o țară este interesată pentru anumite destinații, poate stabili contacte cu statul respectiv, pentru a face înțelegeri bilaterale.

“Dacă România vrea să reia anumite destinații, se vor stabili contacte și se poate ajunge la o soluție, noi le vom sta la dispoziție“, a mai precizat Adina Vălean.

Condiții de zbor

În privința condițiilor de zbor, Adina Vălean a spus că aeroporturile vor trebui să asigure fluxurile de călători, iar îmbarcarea/debarcarea pasagerilor să se facă ordonat, fără aglomerare.

Pasagerii vor purta măști în timpul zborului și vor circula cât mai puțin în avion, mai ales că Comisia Europeană nu recomandă spațierea prin lăsarea de locuri libere.

“Recomandăm purtarea obligatorie a măștii în avion, pentru că distanțarea fizică nu este posibilă în acel spațiu“, a afirmat comisarul european.

Adina Vălean este încrezătoare că companiile aeriene vor găsi soluții de siguranță pentru a-și atrage pasagerii.

Zborurile anulate: rambursare sau voucher

Adina Vălean a dezvăluit la Digi24 că la nivelul Comisiei Europene au fost presiuni enorme din partea companiilor pentru modificarea legislației europene, astfel încât pasagerii să fie obligați să accepte vouchere pentru zborurile anulate din cauza pandemiei, în loc de rambursarea banilor. Ea spune că a fost respinsă orice modificare legislativă și că a recomandat companiilor să facă voucherele cât mai atractive, pentru a fi acceptate de clienți.

“Rămâne dreptul fundamental al pasagerilor de a le fi rambursați banii, dacă ei decid astfel“, a spus Vălean.

Companiile pot oferi vouchere, însă nu-i pot obliga pe pasageri să le accepte. Ca să-și convingă clienții să accepte vouchere, acestea ar trebui să fie garantate, pentru ca pasagerii să nu le piardă în cazul în care compania dă faliment.

Voucherul ar trebui, de asemenea, să garanteze și valoarea serviciului, nu doar suma de bani, ca să se evite devalorizarea lui prin scumpirea biletului. În plus, un voucher transmisibil ar fi mai atractiv, consideră Adină Vălean, care a spus că sunt destule soluții pentru ca operatorii aerieni să-și păstreze clienții.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *