Skip to content
Politică

Candidații la Primăria Sectorului 2, alegeri neinspirate de campanie EXCLUSIV

PSnews continuă, în acest episod, analiza afișelor candidaților de sector, prezentându-vă care sunt, în opinia noastră, cele mai bune și cele mai proaste postere și imagini de cover ale celor înscriși în cursa pentru Primăria Sectorului 2.

CITEȘTE ȘI: Bunul, răul și urâtul în afișele candidaților la Primăria Sectorului 1. Un top PSnews EXCLUSIV


Dan Cristian Popescu – PNL

Imaginea de cover a candidatului PNL, Dan Cristian Popescu, se adresează, în primul rând, unui public de nișă, tânăr, „alternativ”. Astfel, afișul are un stil “hipsteresc”, vrând probabil să aducă un aer proaspăt, cu un accent pe problematica de cultură și patrimoniu. Posterul este compus din trei benzi, prima cu imagini de artă stradală, a doua cu afișe de spectacole (credem, nu este explicit); iar pe ultimul rând, fotografii care sugerează protejarea clădirilor de patrimoniu. Mesajul este bine articulat pentru publicul din online. Dan Cristian Popescu primește o bilă albă pentru maniera jucăușă, creativă. Cu toate acestea, textul nu este prea inteligibil suprapus peste imaginile puternic colorate, însă se poate observa o încercare de a echilibra cromatic elementele (ne referim la realationarea coloristică a fotografiilor din banda a doua).

1
Sursa: Facebook

Redacția PSnews consideră restul afișelor candidaților suficient de slabe ca să nu fie integrate în acest top. Totuși, am spune că se bat toate pentru ultimul loc.

Augustin Hagiu – PRU

Candidatul PRU, Augustin Hagiu, putem spune că se află puțin mai în față decât colegii săi de pe ultimul loc, în topul afișelor de campanie realizat de PSnews.
Astfel, sloganul partidului este foarte accentuat si pare dintr-o cu totul altă poveste, nefiind, din punct de vedere grafic, în amonie cu restul afișului. Nu putem să nu remarcăm că există un spațiu în plus între cuvintele “îndrepta” și “sectorul” (care trebuia scris cu majusculă la început), precum și distanța dintre semnele de punctuație și cuvinte – care reprezintă o gafă de scriere, deseori taxată de oamenii din online. Fotografia aleasă nu este cea mai potrivită, transmițând o oarecare rigiditate. Mai mult, se vede clar că a fost făcută într-un alt context și a fost “lipită” apoi în afiș, fără atenție la detalii.

5

Stelian Damov – ALDE

Candidatul ALDE, Stelian Damov, neavând prea multă notorietate, a ales în afișul său de campanie, să se agațe de imaginea lui Daniel Barbu, fost ministru al Culturii, candidat la Primăria Generală a Capitalei. Acest lucru poate fi pus și într-o lumină pozitivă, în ceea ce privește tandemul pe care l-ar face cu Primăria Generală pentru realizarea anumitor proiecte ce țin de sector. Însă, poate fi un minus pentru acesta, fapt sugerat și în diverse comentarii pe Facebook la postarea de prezentare a afișului:

Untitled

6
Sursa: Facebook

Mihai Toader – PSD-UNPR

Afișul primarului interimar al Sectorului 2 și candidatului PSD-UNPR nu rateză nici el această ultimă poziție în clasamentul afișelor. Motivele? Fotografia sa este înghesuită în colțul din stânga, iar gestul de “OK” pe care îl face, încântat, nu transmite prea mult. Afișul per ansamblu stă prost la capitolul mesaj, neavând niciun slogan politic, niciun text reprezentativ. Mai mult, prezența sa este disproporționată în raport cu celelalte elemente din afiș. Este bine, totuși, din motive tehnice, că numele său e mai accentuat în raport cu prenumele, însă cel din urmă se unește cromatic cu “Sectorul”, făcându-l mai greu de citit – ar fi fost de preferat să aleagă o culoare apropiată (sau identică) cu numele. Reluând puțin, faptul că numărul sectorului iese cel mai mult în evidență în imagine, nu simbolizează prea multe. Ar fi trebuit să meargă, credem noi, mai degrabă pe articularea unui mesaj puternic, nu pe accentuarea unei cifre.

2
Sursa: Facebook

Același design este folosit și în posterul de prezentare a obiectivelor sale. Font-ul este îngroșat, cu majuscule, înghesuind pagina, iar fotografia lui din colț pare ușor turtită, ca să încapă toate informațiile. Mărimea scrisului diferă de la un obiectiv la altul (intenționat, probabil), iar cele zece puncte enumerate nu sunt aliniate , ceea ce denotă un aspect neîngrijit.

3
Sursa: Facebook

Mihai Toader se mândrește cu sediul “modern” al Primăriei, moștenire a fostului primar Nicolae Onțanu, urmărit penal, motiv pentru care a ales să o pună ca imagine de cover pe Facebook. În 2008, sediul a primit un “merituos” loc zece într-un top al celor mai urâte clădiri din București, realizat de România Liberă. Cu toate acestea, Toader se fălește cu minunata clădire de patru etaje, punând în fața electoratului finalitatea votului lor: să-și păstreze biroul fancy dintr-o așa Primărie modernă.

4
Sursa: Facebook

Dumitru Pelican – PER

Cu toate că nu am mai realizat un top clasic, trebuie să subliniem că afișul lui Dumitru Pelican, din partea PER, primește premiul “Cel mai prost poster de campanie”. În primul rând, fotografia sa e pixelată, grafica proastă, umbrele nu îl avantajează, trăsăturile feței părând șterse. Mai mult, se vede conturul, semn că fotografia nu a fost riguros „tăiată”. Textele par introduse prin WordArt (program de „decorare” a textului, din Microsoft Word), preferat doar în anii 2000, de elevi pentru realizarea proiectelor școlare.

7
Sursa: Facebook

Nici imaginea de cover nu este mai inspirată, fapt ce i-a garantat trofeul . De data aceasta, mai mult ca sigur a fost editată în Paint. Pare o „bulă” din benzi desenate care nu oferă, astfel, pic de seriozitate declarației. Este, mai degrabă, comic, cu atât mai mult cu cât scrisul e plasat disproporționat în acel nor de text.

8
Sursa: Facebook

Gigel Andrabulea – PDS

Candidatul pentru Primăria Sectorului 2, din partea PDS, Gigel Andrabulea, și-a pus un selfie pe pagina sa de Facebook. Noțiunea de cover nu există. În afara siglei PDS, care apare printre fotografiile sale de profil, nu avem alt indiciu că ar fi profilul unui candidat la primărie. Astfel, în cazul său, campania din online, importantă pentru “generația Facebook” nu este deloc valorificată.

9
Sursa: Facebook
10
Sursa: Facebook

1 comentariu la “Candidații la Primăria Sectorului 2, alegeri neinspirate de campanie EXCLUSIV

  1. Faceti niste greseli jurnalistice impardonabile:
    1) poza lui dan cristian popescu nu este principala poza folosita in campanie , nu e relevanta !
    2) prima poza a lui pelican e din 2011, nu a fost nicidecum folosita in campania asta!

    Mai bine va documentati temeinic inainte de a va face de ras …!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *