Carrefour extinde războiul cu Pepsi și îi scoate produsele din noi țări, adăugând pe listă și alte branduri alimentare

Sursa foto: Pexels

Retailerul francez Carrefour a decis să extindă lista țărilor în care oprește vânzarea produselor Pepsi, adăugând totodată și alte branduri, parte tot din grupul PepsiCo, în semn de protest față de creșterea prețurilor.

Ieri, Carrefour i-a anunțat pe clienți că nu va mai vinde în Franța produsele Pepsi, deoarece au devenit prea costisitoare.

Acum, doar câteva ore mai târziu, Carrefour a decis să extindă țările în care aplică interdicția cu Belgia, Italia și Spania și să completeze lista cu mărcile Mirinda, 7Up, Lay’s, Doritos, Quaker.

Carrefour, care are peste 12.000 de magazine la nivel global, nu a răspuns imediat solicitării de comentarii a The Washington Post.

În Franța, prețurile alimentelor au crescut cu peste 7% de la an la an, în decembrie. Creșterile de preț au atins apogeul în martie 2023, crescând cu aproape 16%.

Afacerile PepsiCo în Europa reprezintă aproximativ 14% din veniturile sale globale, respectiv aproximativ 9 miliarde de dolari.

În octombrie, compania americană PepsiCo anunțase că intenționează o majorare „modestă” a prețurilor în acest an, cererea fiind solidă, în pofida prețurilor ridicate, astfel încât a revizuit în creștere, de trei ori, estimările privind profitul din 2023.

În 2023, comercianții cu amănuntul de produse alimentare din câteva țări, inclusiv Germania și Belgia, au anunțat că au oprit comenzile de la furnizorii de produse alimentare, în urma majorării prețurilor.

Creșterile de prețuri pentru produsele Pepsi au stimulat rezultatele companiei, în ciuda unei scăderi a vânzărilor, potrivit rezultatelor companiei pentru al treilea trimestru 2023.

Gigantul snackurilor și băuturilor a declarat că a crescut prețurile la nivel global cu 11% în medie, contribuind la creșterea veniturilor peste așteptările analiștilor, în ciuda faptului că volumul PepsiCo a scăzut cu 2,5%. Vânzările nete pentru al treilea trimestru au crescut cu aproape 7%, la 23,45 miliarde de dolari.

Ca urmare, PepsiCo și-a majorat prognoza pentru întregul an 2023, al treilea trimestru consecutiv în care face acest lucru. Compania se așteaptă acum ca profitul pe acțiune să fie de 7,54 dolari, în creștere de la 7,20 dolari pe acțiune, când a publicat prima dată prognoza în februarie, spune CNN.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL