Un nou raport privind salariile șoferilor de TIR din Europa publicat de Trans.info scoate la iveală discrepanțe uriașe între țări, dar și de contextul economic sau politic.
Deși se plâng frecvent de condițiile de muncă, camionagiii britanici sunt, de fapt, lideri incontestabili ai veniturilor în acest sector, cu salarii care depășesc cu mult media europeană.
Efectele Brexitului cresc veniturile
În Regatul Unit, lipsa de forță de muncă după Brexit a dus la o creștere semnificativă a salariilor în transporturi. Șoferii de TIR câștigă, în medie, peste 3.900 de euro brut lunar, cu aproape 70% peste salariul minim legal și cu 30% peste media națională.
Chiar și cei mai slab plătiți 10% ajung la peste 30.000 de euro anual, în timp ce cei din top 10% pot depăși 64.000 de euro.
Germania și Polonia
Șoferii germani beneficiază de un venit mediu net de peste 2.500 de euro, dar rămân sub media națională, în ciuda salariilor considerabil mai mari decât în Estul Europei.
În Polonia, situația este împărțită: cei implicați în transporturi internaționale pot câștiga aproape 2.350 de euro net, însă șoferii locali, mai ales cei la început de carieră, ajung cu greu la jumătate din această sumă.
Franța, România, Ungaria
La polul opus, șoferii din Franța, România și Ungaria se confruntă cu o realitate dură. În Franța, salariul mediu în domeniu este la limita minimului legal.
În România, un șofer de TIR câștigă în jur de 1.000 de euro net pe lună, iar Ungaria înregistrează cele mai mici venituri din UE în acest domeniu, cu șoferi care câștigă sub salariul minim pentru muncitori calificați.
Datele sugerează că, în Europa, salariul unui șofer depinde mai mult de țara în care lucrează decât de nivelul său de calificare.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News