Cătălin Cîrstoiu: Un management integrat al traficului funcţional este vital în Capitală

Sursă foto Facebook / Cătălin Cîrstoiu

Un management integrat al traficului funcţional este vital în Capitală, a declarat, luni candidatul PSD – PNL la Primăria Capitalei, Cătălin Cîrstoiu, care a subliniat că este nevoie de semaforizare inteligentă, de continuarea integrării acesteia cu analiza traficului Societăţii de Transport Bucureşti şi Metrorex, de măsuri pentru a limita staţionarea autoturismelor în zonele non-rezidenţiale la orele de vârf.

El a evidenţiat, după o dezbatere pe tema transportului, la care a participat alături de ministrul Sorin Grindeanu şi experţi în domeniu, importanţa unui plan real de mobilitate urbană în Bucureşti.

„Este absolut vital astăzi să avem un management integrat al traficului funcţional la nivel de Capitală şi aici pornim de la semaforizare inteligentă, măsuri rapide pentru a limita la orele de vârf staţionarea în zonele non-rezidenţiale a maşinilor mergând până la continuarea proiectului de integrare a semaforizării cu analiza traficului STB-ului, al Metrorex-ului şi aşa mai departe, pentru că ele trebuie să fie conectate ca timp de deplasare şi ca ore. Viziunea este complexă şi aş vrea să fiu foarte corect în a spune că nu va fi o schimbare de atitudine de la o zi la alta, pentru că, dincolo de toate, este nevoie să avem nişte investiţii majore, nişte proiecte serioase”, a explicat Cîrstoiu.

Potrivit acestuia, municipalitatea a achiziţionat 100 de autobuze electrice, din care în trafic sunt doar 40, pentru că nu s-au construit staţii de încărcare la capetele liniilor, cum indicau studiile de fezabilitate.

„Bucureştiul trebuie văzut ca o comunitate Bucureşti – Ilfov, pentru că nu putem face abstracţie de cetăţenii care au domiciliul în Bucureşti şi care locuiesc în Ilfov, de aceea, dincolo de A0, care aduce un plus în accesul în Bucureşti, am discutat astăzi îndelung despre centura veche a Bucureştiului, iar opinia tuturor e că ar trebui şi ar fi necesar să treacă spre municipalitate. De asemenea, sunt radialele care străpung cele două inele concentrice, care aduc accesul în Bucureşti. (…) Ar fluidiza mult accesul, iar necesitatea evidentă este de a conecta aceste radiale cu nişte hub-uri de comunicare cu mijloacele de transport în comun. Aici vorbim despre metrou, necesitatea trecerii metroului tot la municipalitate şi extinderea reţelelor de metrou spre Ilfov”, a afirmat Cătălin Cîrstoiu.

Potrivit acestuia, Capitala are nevoie de măsuri pe termen lung, „proiecte serioase” care să fie finanţate din fonduri europene şi din alte surse nonbugetare.

„Timpii petrecuţi (…) în trafic sunt enormi. (…) Aş putea descrie într-un singur cuvânt traficul din Capitală – haos”, a susţinut candidatul PSD – PNL.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: