Skip to content
Opinii & Analize

Cătălin Drulă finanțează dezastrul de la CFR. Nicio strategie pentru modernizarea transportului feroviar

Banii europeni ar fi fost o șansă imensă pentru ca România să își refacă transportul feroviar atât pentru pasageri, cât și pentru mărfuri, dar Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a preferat să vorbească obsesiv despre autostrăzi. Nevoia de autostrăzi este și ea reală, însă situația trenurilor este deplorabilă. Transportul feroviar din România nu este nici rapid, nici plăcut și nici atât sigur. Numeroasele întârzieri și defecțiuni ne fac să ne întrebăm cât vom mai aștepta până când vor apărea primele victime umane ale accidentelor feroviare. Cătălin Drulă este martorul acestui dezastru și faliment numit CFR.

Compania CFR nu mai poate fi salvată deoarece a strâns numeroase datorii și are numeroase probleme interne. Guvernul României trebuie să înțeleagă că nu mai poate să finanțeze o gaură neagră și a venit momentul să propun o soluție pentru înființarea unei noi companii de stat care se administrează transportul feroviar din România la standarde europene demne de anul 2021. Trebuie să înființăm o nouă companie care să aibă marele obiectiv de a construi linii de cale ferată rapidă și sigură pe care trenurile se circule pe distanțe lungi, precum București-Budapesta. Nu avem nevoie de câteva reparații foarte scumpe, ci avem nevoie de o strategie pentru construirea unor noi linii de cale ferată rapidă, pentru trenuri care să ajungă la 200 km/h.

De asemenea, România își poate reface industria feroviară prin înființarea unei companii de construcții de trenuri și vagoane. Avem suficientă forță de muncă în România și mai multe universități care pregătesc specialiști în acest domeniu. Ne trebuie tehnologia din străinătate pentru o implementare în România și apoi pentru a o exporta în alte țări. Țara noastră nu poate concura cu Germania și să construiască trenuri cu hidrogen, ar fi absurd să ne gândim la așa ceva, la fel cum este absurd să ne gândim să cumpărăm trenuri cu hidrogen când noi nu avem cale ferată. Nu avem nici măcar gări moderne în care călătorii să se simtă confortabil și să spună că o călătorie cu trenul este plăcută. Foarte multe gări din România sunt aproape de prăbușire sau în condiții deplorabile, adevărate focare de infecție.

Trebuie să ieșim din logica aceasta de a repara ceva ce evident nu mai poate funcționa. Trebuie să avem o viziune nouă pentru transportul feroviar, care să implice construirea de linie ferată rapidă, gări moderne și trenuri de mare viteză. CFR este incapabil să fac aceste lucruri și ar fi incapabil chiar dacă i-am oferit toți banii necesari. CFR este doar o căpușă care se hrănește cu banii statului și nu le oferă călătorilor niciun serviciu de calitate. CFR trebuie să dispară pentru a se naște o nouă companie de stat, eventual administrată privat, independentă de Guvern și capabilă să-și eficientizeze cheltuielile.

În șapte luni de mandat, Cătălin Drulă nu a prezentat nicio strategie pentru refacerea transportului feroviar din România. A vorbit foarte mult despre autostrăzi, dar niciodată despre trenuri rapide. Chiar dacă în PNRR se vorbește despre investiții în transportul feroviar, acestea sunt insuficiente și ineficiente, vor fi doar bani aruncați degeaba care nu vor contribui la îmbunătățirea condițiilor de transport. Cătălin Drulă face ceea ce au făcut și alți miniștri, adică să arunce banii statului pe investiții care nu aduc niciun beneficiu cetățeanului.

Între timp, călătoria cu trenul în România devine una insuportabilă și de evitat cu fiecare ocazie. Probabil planul lui Cătălin Drulă este doar privatizarea transportului feroviar din România. Pentru că o useriștii nu au niciodată soluții pentru problemele cetățenilor, ci încearcă să privatizeze companiile de stat pentru a scăpa de orice responsabilitate.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *