Câți bani au cheltuit candidații la președinție pe Facebook și Instagram pentru promovare în pre-campania electorală

Sursa foto: Pixabay

Partidele conduse de Marcel Ciolacu, George Simion, Elena Lasconi, Nicolae Ciucă și Mircea Geoană au cheltuit în total peste 3,4 milioane de lei, adică aproape 700.000 de euro, pentru a promova postările pe Facebook sau Instagram ale candidaților la președinție, în ultimele 3 luni, potrivit Europa Liberă, care citează datele companiei Meta.

PSD a cheltuit cei mai mulți bani pe reclame sponsorizate pe Facebook sau Instagram, adică 1,3 milioane de lei, echivalentul a 260.000 de euro. Partidul AUR condus de George Simion a plătit 756.000 de lei, adică 151.000 de euro, USR a plătit pentru Elena Lasconi 550.000 de lei, adică 110.000 euro, iar PNL a cheltuit pentru Nicolae Ciucă 465.000 de lei, adică 93.000 euro. Candidatul independent Mircea Geoană a cheltuit cel mai puțin, este vorba despre 318.000 de lei, adică 63.000 de euro.

Cele mai multe postări au fost ale lui Mircea Geoană, 628, iar cele mai puține ale lui Nicolae Ciucă, 223. Marcel Ciolacu a avut 598 de postări sponsorizate, George Simion 592, iar Elena Lasconi 240.

În total, cei 5 au cheltuit 677.000 de euro pe platformele Meta. Datele sunt valabile pentru perioada 30 iulie – 27 octombrie, adică în pre-campania electorală.

Cei mai mulți administratori are pagina oficială a lui George Simion: 116. Unul dintre ei este din Republica Moldova, țară în care candidatul AUR este declarat persona non grata. La pagina oficială a lui Marcel Ciolacu lucrează 9 persoane – toate din România.

Pagina lui Mircea Geoană este administrată de 15 oameni, 12 din România și câte unul din Republica Moldova, Spania și Marea Britanie, cea a Elenei Lasconi de 18 persoane (17 din România și una din Austria), iar la pagina lui Nicolae Ciucă au acces 11 oameni, toți din România.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: