Autoritățile sud-coreene au transmis raportul preliminar către Organizația Internațională a Aviației Civile (ICAO), agenția ONU responsabilă de aviație, precum și către autoritățile din SUA, Franța și Thailanda, a declarat luni un oficial. Raportul face parte din ancheta asupra celui mai grav dezastru aviatic produs pe teritoriul țării, scrie CNN.
Accidentul s-a petrecut pe 29 decembrie 2024, când un avion Boeing 737-800, care venea din Bangkok și urma să aterizeze pe Aeroportul Internațional Muan, a depășit pista în timpul unei aterizări de urgență. Aeronava s-a izbit de un perete de beton – un sistem care asistă navigația la aterizare – cauzând moartea a 179 din cele 181 de persoane aflate la bord, inclusiv pasageri și membri ai echipajului.
Rolul unui posibil „impact cu un stol de păsări”
Raportul preliminar arată că ancheta se concentrează pe rolul unui posibil „impact cu un stol de păsări” și include analiza detaliată a motoarelor avionului și a structurii zidului de pe aeroportul Muan, construit din beton armat și pământ. Conform experților, această structură ar fi putut contribui la amploarea accidentului.
În raport sunt incluse și detalii furnizate familiilor victimelor, care dezvăluie că piloții au raportat prezența unui stol de păsări în timpul ultimei manevre. Deși momentul exact al impactului rămâne neconfirmat, echipajul a declarat o urgență, invocând o coliziune cu păsări în timpul unei manevre de „go-around” (revenire la altitudine).
Descoperiri preliminare
În urma examinării motoarelor au fost descoperite pene de pasăre și urme de sânge, mai exact probe ADN de la raţe Baikal, un tip de raţă migratoare care zboară spre Coreea de Sud iarna în stoluri uriaşe. După impactul aeronavei cu terasamentul, s-au produs un incendiu și o explozie parțială, iar motoarele au fost îngropate în pământ. De asemenea, partea frontală a fuselajului s-a împrăștiat pe o distanță de până la 200 de metri.
Cu toate acestea, raportul subliniază un detaliu îngrijorător: ambele cutii negre s-au oprit simultan chiar înainte ca piloții să declare mayday. La momentul respectiv, avionul se afla la o altitudine de 152 de metri și zbura cu o viteză de 298 km/h.
Conform reglementărilor ICAO, raportul preliminar a fost transmis la mai puțin de 30 de zile de la accident, iar raportul final este așteptat în termen de 12 luni. Autoritățile sud-coreene au declarat că investigațiile vor continua pentru a determina cu exactitate cauzele care au dus la tragedia aviatică.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News