PSnews

Recent

Ce a făcut ANAF ca să stopeze o neregulă gravă care ducea la blocări de conturi EXCLUSIV

renastereabanateana.ro

Redacția PSnews.ro vă prezintă mai jos cele întreprinse de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) ca să pună capăt unei nereguli ce ducea la blocări de conturi.

Este vorba despre o situație reclamată chiar de către Curtea de Conturi (CC), în raportul aferent anului 2016: plicurile trimise la adrese greșite, chiar dacă – ATENȚIE! – în unele cazuri era vorba despre instituții publice, cu adrese binecunoscute. Este lesne de ghicit că o astfel de situație făcea ca – de exemplu – notificările de plată să nu mai ajungă la contribuabili, iar aceștia, neștiind că mai au de dat bani Fiscului, se trezeau cu conturile poprite.

CITIȚI ȘI: Cum se poate pune în cap sistemul de plăți din România. ANAF nu se grăbește să dea explicații EXCLUSIV

Am tratat problema pe larg în articolul de pe 22 februarie (cel din linkul de mai sus). De altfel, în aceeași perioadă, am trimis solicitare în baza Legii 544/2001, iar ANAF ne-a răspuns săptămâna trecută. Prima parte a răspunsului (cea referitoare la sistemul de plăți) v-am prezentat-o deja în deschiderea ediției de astăzi (luni).

O GĂSIȚI AICI:  Toți contribuabilii trebuie să știe asta: ce se întâmplă cu sistemul de plăți de la ANAF EXCLUSIV

Ei bine, în aceeași solicitare, i-am întrebat pe cei de la Fisc ce au făcut ca să înlăture neregulile din situațiile financiare pentru activitatea proprie raportate pe 2016, precum și ca să rezolve problema plicurilor netrimise la adresele corecte.

Iată ce a răspuns ANAF mai întâi cu privire la situațiile financiare:

„Inventarierea de la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală – aparat propriu este în curs și va identifica toate elementele de activ și pasiv, în vederea clarificării eventualelor probleme semnalate.

În 2013, Agenția Națională de Administrare Fiscală a preluat evidența sumelor de recuperat pentru concedii și indemnizații de la Casele de Sănătate Județene și a Municipiului București, ulterior sumele reprezentând concedii și indemnizații au fost recuperate de la Casele de Sănătate Județene și și a Municipiului București în proporție de 84,6%, iar ANAF a solicitat Ministerului Finanțelor Publice sprijinul pentru soluționarea diferenței rămase de recuperat”.

Iar acum urmează partea principală a problemei: cea referitoare la plicuri. Concret: Fiscul dă asigurări că situația s-a remediat prin modificarea Codului Fiscal.

„Referitor la cauzele retururilor poștale, Unitatea de Imprimare Rapidă din cadrul ANAF a analizat motivele de retur și cauzele posibile ale acestora și a identificat următoarele:

  1. Declararea de către contribuabili a unui domiciliu fiscal diferit de sediul social – situație corectată începând cu data de 04.09.2017, prin modificarea art. 32, alin. (5) din Codul de procedură fiscală. (Urmează un citat din forma actuală a actului normativ. Sublinierea le aparține celor de la ANAF – n.r.)«Modificarea domiciliului sau sediului social care reprezintă și domiciliu fiscal are ca efect și modificarea de drept a domiciliului fiscal, iar contribuabilul / plătitorul nu are obligația depunerii cererii de modificare a domiciliului fiscal. În acest caz, transferul dosarului fiscal al contribuabilului / plătitorului de către vechiul organ fiscal central către noul organ fiscal central se face în termen de 15 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrele în care, potrivit legii, se înregistrează modificările privind sediul social / domiciliul».
  2. Avizarea-reavizarea destinatarului de către Poșta Română. Au fost analizate punctual cazurile de retur și cauzele acestora și au fost adoptate măsuri administrative interne de remediere a situației retururilor, inclusiv prin aplicarea prevederilor art. 32 (5) din Codul fiscal referitoare la domiciliul fiscal. De asemenea, pe toată perioada de derulare a acordului-cadru și a contractelor subsecvente încheiate de către ANAF cu CN Poșta Română SA, ANAF a transmis lunar notificări prealabile către CN Poșta Română SA, prin care au fost calculate penalități pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale, respectiv pentru trimiterile poștale nelivrate și pentru trimiterile poștale sosite cu întârziere. Aceste penalități, calculate pentru lunile anterioare, au fost deduse din valoarea facturată către CN POȘTA ROMÂNĂ S.A. pentru lunile în curs”.
Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi