Lotul UMB de pe A3 Autostrada Transilvania, toată Autostrada A7 Ploiești – Focșani și capetele din Autostrada Unirii A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț vor pierde finanțarea din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), din cauza unor probleme la procedurile de achiziție, combinat cu nerespectarea termenelor de finalizare pentru unul dintre loturi, conform informațiilor și documentelor obținute de Economedia.
- Dragoș Pîslaru, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a anunțat marți că anumite segmente din Autostrada Moldovei A7 și din Autostrada Unirii A8 au fost scoase din PNRR, din cauza problemelor la procedurile de achiziție, dar nu a precizat despre ce segmente din aceste autostrăzi este vorba.Amintim că România a inclus în PNRR toate cele 13 loturi din Autostrada Moldovei A7, cu o lungime totală de 319 kilometri, dar și două loturi din Autostrada Unirii A8. Este posibil, așadar, să fie scoase din PNRR inclusiv loturi din A7 Autostrada Moldovei finalizate sau foarte aproape de finalizare.
Documentele obținute de Economedia indică „nereguli grave” apărute în obținerea și utilizarea fondurilor externe nerambursabile / rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență.
Conform documentelor consultate de Economedia, 12 licitații pentru loturi de autostradă de pe A3 Autostrada Transilvania, A7 Autostrada Moldovei și A8 Autostrada Unirii au probleme la procedurile de achiziție.
Informațiile Economedia arată că pentru 12 contracte de achiziții publice au existat necorelări între documentele publicate în platforma națională de licitații publice SICAP și platforma europeană de licitații publice – Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE).
Iată lista integrală:
Pentru un număr de 8 contracte de achiziții publice, autoritatea contractantă nu a publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene anunțurile de tip erată prin care au fost suspendate procedurile de achiziții publice, după cum urmează:
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News