PSnews

Ediția de București

Ce NU s-a spus despre pista de la Otopeni. Oficial CNAB: E cu totul altceva! EXCLUSIV

wall-street.ro

Redacția PSnews.ro vă arată mai jos ce NU s-a spus despre pista Aeroportului Internațional „Henri Coandă” Otopeni.

Amintim că duminică Werner Wolff (directorul general al Tarom) s-a plâns de gropile dintr-o pistă a aeroportului, care taie roțile avioanelor, motiv pentru care este nevoie de investiții.

CITIȚI ȘI: Șeful Tarom, exasperat de starea pistei de la Otopeni: E o chestiune ce ţine de civilizaţie!

În acest context, redacția PSnews.ro a luat legătura luni cu Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Aeroporturi București (CNAB). Încă de la început, oficialul a ținut să clarifice o nuanță tehnică: presa a fost inexactă atunci când l-a citat pe Wolff referindu-se la piste, când de fapt era vorba despre căile de rulare.

„Domnul Werner Wolff nu s-a plâns de starea pistelor, ci de starea căilor de rulare, ceea ce este cu totul și cu totul altceva; numai că jurnaliștii prezenți acolo probabil n-au știut despre ce e vorba. (…) Pe calea de rulare, avionul circulă ca să ajungă la pistă, de unde decolează și aterizează. Calea de rulare este drumul de acces către pistă, drum pe care avioanele circulă cu viteză redusă (20 de kilometri pe oră – ceva de genul acesta)”, a punctat Iordache.

În ceea ce privește situația care obligă Taromul la dese schimbări ale anvelopelor, Valentin Iordache a acuzat o „exagerare gazetărească”.

„El a spus că schimbă câteva anvelope pe săptămână, dar să nu uitați că Taromul are totuși peste 20 de avioane și nu schimbă aceleași anvelope la aceleași avioane. Deci totul a fost o exagerare gazetărească, pe baza unui aspect real: s-au prezentat (inclusiv pe postul pe care am văzut eu) niște imagini cu o zonă betonată care nu e nici pistă, nici cale de rulare (în condițiile în care și pistele, și căile de rulare sunt acoperite cu asfalt)”, a afirmat pentru PSnews.ro purtătorul de cuvânt al CNAB.

În legătură cu cazul concret al căilor de rulare, Valentin Iordache a recunoscut că este posibil ca acestea să fie degradate pe anumite porțiuni, dar a dat asigurări că intervențiile sunt făcute în timp util.

„Eu, din păcate, am fost prins într-un alt proiect și nu am avut timp să mă interesez foarte bine. Există posibilitatea ca anumite zone din căile de rulare să fie degradate, dar se intervine imediat ce se va permite. Dar s-au făcut asfaltări de peste 80.000 de metri pătrați la piste. Pe piste este mult mai important, pentru că acolo avionul pune roțile, pe acolo circulă cu viteză mult mai mare (pe calea de rulare, viteza este limitată). Așa cum spunea și domnul Wolff, nu a fost afectată siguranța pasagerilor, a subliniat Iordache.

Solicitat să precizeze ce înseamnă „imediat”, Valentin Iordache a răspuns: „Reparațiile locale care se efectuează atunci când apar exfolieri de asfalt, se fac în ziua în care se pot face (atunci când nu e zăpadă, atunci când nu plouă) acolo unde sunt astfel de probleme”.

„După săptămâna asta foarte grea, e posibil să fie și niște exfolieri. Dar atenție: ceea ce s-a prezentat ca dovadă nu era nici pistă, nici cale de rulare; era o zonă pe unde nu se circulă – pe unde nu calcă nici omul, nici avionul, nici mașinile care circulă pe platformă. Motiv pentru care nici nu e prioritar să se repare”, a continuat purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Aeroporturi București.

Cealaltă problemă semnalată de către directorul Tarom și pe care am discutat-o cu purtătorul de cuvânt al CNAB s-a referit la faptul că pasagerii curselor interne „sunt lăsaţi undeva în câmp şi duşi cu autobuzele” (după cum s-a exprimat Werner Wolff). La rândul lui, Valentin Iordache a precizat că așa ceva ține de responsabilitatea fiecărui operator aerian.

„În ceea ce privește faptul că pasagerii sunt lăsați departe, aici este strict alegerea companiei aeriene. Și chiar a menționat domnul Wolff că e treaba companiilor aeriene să-și lase pasagerii cât mai aproape”, a zis Iordache.

În încheiere, Valentin Iordache a reluat ideea interpretării mediatice greșite.

„Deci repet: totul a fost o problemă de interpretare. Dacă s-ar fi interpretat corect, n-ar mai fi fost o știre. Dacă declarația domnului Wolff ar fi fost corect interpretată, atunci n-ar mai fi fost o știre”, a conchis reprezentantul CNAB.

Amintim că, în septembrie 2017, redacția PSnews.ro v-a prezentat în exclusivitate un document care arăta cum comisia tehnică a Inspectoratului Regional în Constructii București-Ilfov a refuzat să își pună semnătura pe actul de recepție a lucrărilor de mentenanță de la Pista de Decolare-Aterizare (PDA) numărul 2. Așa cum puteți citi în linkul de mai jos, firma responsabilă de respectivele lucrări nu doar că era din Giurgiu, dar în plus era deținută de către finul senatorului PSD de Giurgiu Niculae Bădălău.

DETALII AICI:Lovitură pentru gașca de la Aeroporturi București. Inspecția în Construcții a respins recepția cârpelii la piste DOCUMENT EXCLUSIV

 

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi