Skip to content
Economie Societate

Ce se întâmplă cu prima linie de cale ferată la aniversarea a 150 de ani

economica.net

Licitaţia pentru redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul de la Grădiştea de pe linia Bucureşti – Giurgiu s-a anulat după ce nu a fost depusă nicio ofertă. Valoarea contractului pus la bătaie de CFR SA şi finanţat din fonduri europene se ridica la 400 de milioane de lei (84 milioane de euro). Reprezentanţii CFR SA au spus pentru economica.net că licitaţia va fi reluată.

Luni, 14 octombrie, s-a anulat licitaţia pentru „Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana”.

La procedura de licitaţie deschisă, organizată de CFR SA, pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie lucrări pentru modernizarea liniei CF București Nord – Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, s-au înscris 9 operatori economici care au solicitat și primit clarificări, însă niciun operator economic, dintre cei înscrişi la procedura de licitaţie, nu a încărcat oferta în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP). În această situație, procedura de licitatie deschisă se va relua, conform prevederilor legale„, a spus pentru economica.net Oana Brânzan, purtător de cuvânt CFR SA.

CFR Infrastructură a publicat pe 22 august anunţul de licitaţie pentru redeschiderea circulaţiei pe linia ferată Bucureşti – Giurgiu prin reconstrucţia podului feroviar peste Argeş. Durata contractului era de 82 luni din care: 4 luni proiectare, 18 luni execuție lucrări şi 60 luni perioada de garanție.

Podul de la Grădiştea s-a prăbuşit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate mai mulţi ani din cauza lipsei fondurilor. Lipsa acestuia lungeşte semnificativ distanţa pe cale ferată dintre Bucureşti şi Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle.

Linia feroviară Bucureşti – Giurgiu este prima linie de cale ferată din Principatele Române, care împlineşte 150 de ani pe 31 octombrie 2019 (foto jos, sursa: România Feroviară)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *