Dacă ai un credit la bancă poți solicita amânarea ratelor pentru o perioadă de până la 9 luni de zile, însă au această posibilitate doar persoanele care și-au pierdut veniturile sau le-au fost reduse din cauza pandemiei coronavirus (COVID-19) și îndeplinesc condițiile prevăzute de Ordonanța Guvernului.
Potrivit Ordonanței de Urgență (OUG) 37/2020, cetățenii cu credite la bănci pot amâna ratele la credite doar dacă declară pe propria răspundere că se află în imposibilitatea de a onora obligațiile de plată pentru creditul respectiv, în urma scăderii veniturilor după ce au fost adoptate măsurile de restricție pentru criza COVD-19 (coronavirus).
PSnews.ro vă prezintă ce trebuie să faceți pentru a amâna ratele la bănci în perioada următoare.
Raiffeisen Bank
Persoanele care au un credit la Raiffeisen Bank, pot solicita amânarea plății ratelor:
- La numărul de telefon *2000
- La adresa de e-mail: [email protected]
- Direct în agențiile Raiffeisen Bank
- Prin poștă la adresele prevăzute în contractele de credit
Raiffeisen Bank precizează că posibilitatea amânării ratelor este disponibilă doar pentru persoanele ale căror venituri au fost afectate în această perioadă, care nu au restanță de plată până la data de 16 martie 2020 și nu a fost declarată scadență anticipată a creditului.
Banca va da un răspuns pentru amânarea plății ratelor într-un termen de 15 zile de la depunerea solicitării.
BRD România
În cazul unui credit la BRD România, există posibilitatea de a depune o solicitare online, completând formulatorul disponibil AICI (CLICK).
După completarea formularului, banca se angajează că va analiza solicitarea și va reveni cu un răspuns.
BRD România precizează că trebuie respectate următoarele condiții pentru a solicita amânarea ratelor:
- Dacă veniturile tale s-au diminuat din cauza pandemiei COVID-19 și
- Dacă nu înregistrezi restanțe la data de 16 martie 2020 (data instaurării situației de urgență) sau ai achitat între timp restanțele respective
CEC Bank
CEC Bank le oferă clienților săi două posibilități pentru a solicita amânarea ratelor:
- Prin telefon la numărul 031.423.2020
- Sau prin e-mail la adresa: [email protected]
Dacă solicitarea este trimisă pe e-mail, trebuie prezentate următoarele informații: Nume si prenume; CNP; Agenția prin care ai contractat creditul; Tipul creditul (ex.: credit imobiliar, credit ipotecar sau credit de consum); Adresa fizica de corespondenta (pentru a te putea notifica cu privire la modificări); Adresa de email; Număr de telefon (fix sau mobil); Numărul de rate pe care le dorești amânate (1-9 rate lunare).
Condițiile CEC Bank pentru amânarea ratelor:
- Pot beneficia de amânarea ratelor doar persoanele ale căror venituri au fost afectate direct sau indirect de pandemia COVID-19. Condițiile vor fi detaliate în normele de aplicare a Ordonanței de Urgență nr. 37/2020.
- Amânarea se poate acorda doar pentru creditele care nu înregistrau restanțe la data instituirii stării de urgență.
- Puteți beneficia de facilitatea de amânare a ratelor dacă plătiți sumele restante înainte de trimiterea cererii.
BCR România
Clienții BCR România pot solicita amânarea ratelor:
- Online prin acest formular (CLICK AICI)
- Sau la telefonul *2227 (0800.801.227)
Momentan, BCR nu și-a actualizat informațiile de pe site în funcție de prevederile OUG 37/2020, astfel, formularul lor presupune amânarea plății ratelor doar pentru o perioadă de 3 luni și în funcție de condițiile stabilite de bancă.
Alpha Bank
Clienții Alpha Bank pot solicita amânarea ratelor:
- Prin e-mail la [email protected]
- Sau la numărul de telefon 0800 825 742
Banca se angajează să respecte prevederile OUG 37/2020 și va comunica clienților săi răspunsul la solicitarea pentru amânarea ratelor, însă „soluția suspendării obligațiilor de plată a ratelor scadente aferente facilitaților de credit se realizează pentru o perioada de timp ce nu poate depăși data de 31.12.2020”.
Idea Bank
Persoanele cu un credit la Idea Bank primesc ajutor pentru amânarea ratelor:
- La numărul de telefon *4455
- Sau la prin e-mail la [email protected]
În cazul în care trimiteți un e-mail, nu uitați să menționați datele de contact și motivele pentru care solicitați amânarea. Banca precizează că amânarea plății ratelor va fi disponibilă doar pentru clienții care și-au pierdut veniturile din cauza pandemiei COVID-19 (coronavirus).
Banca Feroviară
Clienții Băncii Feroviare pot solicita amânarea ratelor printr-o cerere „în format letric sau prin poșta electronică, utilizând datele de contact ale unității noastre teritoriale menționată în contractul de credit”. De asemenea, banca pune la dispoziție și următorul număr de telefon: 0374 111 016 la care clienții pot suna de luni până vineri, între orele 9 și 17:30.
Cererea poate fi descărcată de AICI (CLICK) pentru persoanele fizice și pentru persoanele juridice AICI (CLICK).
În cazul în care clienții persoane fizice nu pot descărca cererea, atunci pot trimite următoarele informații la adresele de contact menționate în contract: Nume si prenume; Tipul creditul (ex.: credit imobiliar, credit ipotecar sau credit de consum); Numărul și data contractului de credit; Adresa fizică de corespondență (pentru vă vom putea notifica cu privire la modificările aduse contractului de credit); Adresa de email; Număr de telefon (fix sau mobil); Numărul de rate pentru care solicitați suspendarea (1-9 rate lunare); Tipul afectării directe / indirecte a veniturilor în contextul pandemiei Covid-19 (ex. diminuare salariu, șomaj tehnic etc.)
Banca Transilvania
Clienții Băncii Transilvania au la dispoziție un formular online (CLICK AICI) prin care pot solicita amânarea plății ratelor.
Banca Transilvania precizează că amânarea este posibilă doar pentru 3 luni la creditele cu garanție imobiliară, creditele de consum și prima casă, ceea ce înseamnă că nu și-au actualizat informațiile în funcție de prevederile Ordonanței de Urgență 37/2020.
ING România
Persoanele care au un credit la ING România pot solicita amânarea plății ratelor la adresa de e-mail: [email protected]
Numai că banca olandeză nu și-a actualizat informațiile în funcție de OUG 37/2020, iar momentan oferă doar o amânare de 2 luni. Toate solicitările vor fi analizate și banca va reveni cu un răspuns către clienții săi.
*
Dacă aveți un credit la o altă bancă decât cele menționate mai sus, vă puteți adresa direct băncii deoarece nu toate și-au actualizat site-urile web cu detaliile privind amânarea ratelor.
Te rog frumos amanat rata pe 9 luni ca sant pe somas