Skip to content
Politică

Ce uită să spună Felix Tătaru despre campania dezastruoasă pentru PNL / EXCLUSIV

indiesummit.net

Vedeți, în cele ce urmează, ce uită să spună publicitarul Felix Tătaru în ceea ce privește campania dezastruoasă pe care a gândit-o în această toamnă-iarnă pentru Partidul Național Liberal (PNL).

CITIȚI ȘI: Cine este Arhitectul Dezastrului pentru PNL EXCLUSIV

După cum puteți citi accesând linkul de mai sus, redacția PSnews.ro vi l-a prezentat pe unul dintre principalii vinovați pentru campania parlamentară a liberalilor. Acum, același Felix Tătaru revine în atenția noastră, după ce, joi, a răspuns acuzațiilor primite de la fostul președinte Traian Băsescu, pentru ale cărui campanii a lucrat în perioada 2000-2012.

CITIȚI ȘI: Băsescu calcă în picioare campania PNL: A fost o nebunie!

Miercuri seară, Băsescu a declarat la România TV că Tătaru „e foarte bun dacă-i da cineva idei și el să le pună în practică, să facă grafica. Dar ei (PNL-iștii – n.r.) l-au pus să fie strategul campaniei – a fost o nebunie”.

„În celebra campanie de la primărie, materialele haioase și spectaculoase le-au făcut niște studenți la Arhitectură. Felix Tătaru doar le-a transpus grafic”, a continuat șeful PMP.

Joi după-amiază, Felix Tătaru i-a răspuns lui Traian Băsescu într-o postare pe Facebook:

„Domnule Presedinte Traian Băsescu,

Sunt surprins de atitudinea dumneavoastra expusa alaturat.
Imi imaginam ca ma cunoasteti dupa sase campanii facute impreuna.

Si ca stiti ca nu am pretins niciodata ca as fi consultant politic sau ca as face marketing politic.

Ca si in cazul celor sase campanii facute pentru dumneavoastra, eu am condus o echipa de oameni care stiu sa faca foarte bine comunicare, pe care ati apreciat-o la momentul respectiv.

Echipa mea, zeci de oameni care au tras din greu pt campaniile facute impreuna de-a lungul anilor ar merita scuze.

Cunoscandu-ma catusi de cat, era usor sa realizati ca nu aveam cum sa facem noi filmuletul cu Alina Gorghiu care a produs pagube foarte mari campaniei. De altfel, peste jumatate din ce s-a vazut semnat de PNL, nu e facut de noi.

Eu cred ca dumneavoastra cunoasteti foarte bine realitatea PNL, care nu este inca un partid, ci doua partide care inca nu s-au integrat.

Decenta ma impiedica sa intru in detalii despre cat de grea a fost aceasta campanie pentru noi si chiar si asa am facut tot ce tinea de noi ca sa ajutam un partid aflat in dificultate, dar care a inteles ca e nevoie sa se schimbe, incepand asta prin aducerea de oameni noi pe liste si sustinadu-l pe Dacian Ciolos.

Evident ca era loc de mult mai bine. Atat pe cat au fost: “Vin la Primarie”, “Arde-i pe corupti”, “Sa traiti bine”, Flacara Democratiei”, “Arata-le ca tu ai puterea!”, Ardeiul iute si alte multe idei venite de la echipa mea care nu merita atitudinea dumneavoastra de astazi.

Cat despre studentii de la arhitectura, ca in orice campanie, idei vin de peste tot. Si tot ce a fost bun si valoros am acceptat si chiar promovat. In beneficiul clientului nostru.

Campania Vin la Primarie din 2000 in care ati acceptat sa lansam „ardeiul iute” ca simbol al dvs a avut si cateva idei venite din alta parte. Daca dvs considerati ca acele idei au dus la castigul campaniei, de ce nu i-ati angajat pe studenti pentru celelalte 5 campanii?

Va doresc sa traiti bine!”

Am subliniat mai sus părțile care ne interesează. Să le luăm pe rând:

  • Filmulețul cu Alina Gorghiu la care se referă Felix Tătaru este cel în care șefa de atunci a liberalilor îi spunea unui copil că Dragnea și Ponta ar fi urmat să îi fure sendvișul.

 

Știți clipul cu mine în campania door to door, când îmi răspunde un copil? Sigur că-l știți (mulțumesc pentru promovare, PSD). Eh, a fost atât de bun, că l-am reeditat. Acum mi-a și deschis. #casanuitifuresandvisul #candmamanueacasa

Posted by Alina Gorghiu on 8 Noiembrie 2016

Ceea ce uită să ne spună Tătaru este: cum rămâne cu CELĂLALT clip de campanie, care s-a vrut o alegorie feminină a PNL-ului, dar care a ieșit ca o perversiune sexuală? Cine l-a făcut și, mai ales, cine își asumă încasarea unor bani degeaba, având în vedere că materialul care s-a vrut mobilizator arată, de fapt, ca o glumă proastă? Ne referim la spotul de mai jos:

  • Tătaru dixit: „Peste jumatate din ce s-a vazut semnat de PNL, nu e facut de noi”. Atunci de către cine? Aceeași întrebare i-ar trebui pusă publicitarului de către Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), instituția care trebuie să deconteze, din bani publici, o parte dintre cheltuielile de campanie ale partidelor.
  • Tot de la Felix Tătaru citire: „Eu cred ca dumneavoastra cunoasteti foarte bine realitatea PNL, care nu este inca un partid, ci doua partide care inca nu s-au integrat”. Asta sună ca un scheunat de vulpe în fața unor struguri.
  • Încă un citat din sus-numitul publicitar (am înțeles că nu se consideră consultant politic, așa că ne conformăm): „Cat despre studentii de la arhitectura, ca in orice campanie, idei vin de peste tot. Si tot ce a fost bun si valoros am acceptat si chiar promovat. In beneficiul clientului nostru”. Să înțelegem că Felix Tătaru a comis un furt intelectual, asumându-și ideile altora, dar trecând semnătura lui sau ale propriilor firme pe care le-a implicat în respectiva campanie electorală (în cazul de față, cea din 2000 pentru Primăria București)?
  • Am păstrat ce e mai bun pentru final: „Si ca stiti ca nu am pretins niciodata ca as fi consultant politic sau ca as face marketing politic”. Nu putem observa decât că gura păcătosului adevăr grăiește. Și atunci ne întrebăm: dată fiind această calitate de non-consultant politic, de ce s-a mai aventurat Felix Tătaru într-un domeniu fără prea multe confluențe cu cel al advertisingului? Să nu cunoască el povestea cu cizmarul pus la punct de către pictorul antic Apelles, după ce primul își permisese să emită judecăți dincolo de sandala înfățișată într-un tablou (adică dincolo de propriul domeniu de competență)?

O concluzie rămâne plutind în aer ca un banner de precampanie sfâșiat de vânt: chiar nu vrem să apucăm ziua în care un consultant (politic, de publicitate etc.) va fi angajat de către un client cu misiunea expresă de a-i aduce acestuia eșecul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *