Magazin

Cea mai mare explozie din univers, observată de oamenii de ştiinţă, la 390 de milioane de ani lumină de Pământ

Explozia s-a produs în constelaţia Opiuchus, aflată la 390 de milioane de ani lumină de Pământ iar anvergura ei a fost de 5 ori mai mare decât tot ce s-a observat pînă acum.

Constelaţia Opiuchus este o mega-galaxie ce conţine un conglomerat de planete şi găuri negere iar astronomilor li s-a părut că în ultima vreme arată ciudat.

Aceştia au descoperit „peretele” unei cavităţi create în gaz de emisiile provenind de la o gaură neagră din centru. Acestea„ absorb materie, dar în acelaşi timp, ele degajează cantităţi de materie şi energie sub forma unor jeturi, scrie adevarul.ro.

Astronomii s-au îndoit iniţial de ipoteza lor, cavitatea este uriaşă – ar încăpea înşiruite 15 galaxii Calea Lactee în ea. Orice explozie a găurii negre ar fi însemnat o degajare inimaginabilă. Energia creată de o asemenea explozie ar fi fost de cinci ori mai mare decât MS 0735+74, numele sub care este cunoscută cea mai mare şi mai puternică explozie din Univers. Descoperirea a fost publicată în Astrophysical Journal.