Cei mai productivi angajați din retailul alimentar. Un salariat poate genera, în medie, peste 2,6 milioane de lei

Sursă foto: Freepik
Productivitatea angajaților din retailul alimentar a crescut anul trecut și cu peste 50% față de 2022, toți marii jucători din această piață după cifra de afaceri având creșteri pe acest segment. Ca și în trecut, cei mai productivi angajați îi are Metro Cash&Carry, în timp ce la evoluție s-au detașat Profi Rom Food și două dintre firmele grupului Carrefour, Columbus Operational SRL și Artima SA.

Cifra de afaceri per număr de angajați, raportul care oferă o imagine despre productivitatea angajaților dintr-o companie, variază în retailul alimentar modern între aproximativ 656.880 de lei, cât a fost în 2023  la România Hypermarche, companie a grupului Carrefour ce operează fostele hipermarketuri Cora, și peste 2,6 milioane de lei la Metro, arată o analiză realizată de Economica cu sprijinul aplicației termene.ro.

Și, chiar dacă diferențele dintre retaileri sunt semnificative, trendul anului trecut a fost pozitiv pentru toți marii jucători, atât urmare a rulajelor în general mai mari cât și a faptului că, în unele situații, companiile s-au descurcat cu mai puțini angajați ( Carrefour și Auchan).

Productivitatea angajaților, calculată ca raport dintre cifra de afaceri și numărul de angajați, a crescut, spre exemplu, cu peste 52% în cazul Profi Rom Food, al patrulea cel mai mare retailer alimentar după cifra de afaceri, de la aproximativ 850.300 lei per angajat la 1,2 milioane de lei.

Profi a renunțat la 3.770 de angajați anul trecut, în contextul în care este în plin proces de schimbare a modului de operare a magazinelor sale, prin cedarea managementului și a angajaților către antreprenori locali.

Luând în considerare datele comunicate oficial de Profi, retailerul lucra la finele lui 2023, ca și în 2022, cu 28.000 de angajați ai Profi Rom Food și ai firmelor partenere.

De asemenea, angajații magazinelor Carrefour Market operate de Columbus International SRL (fostele Billa) au reușit să genereze, în medie, vânzări de peste 959.200 de lei fiecare cu 30% mai mult decât anul trecut, în timp ce colegii lor de la Artima, o altă firmă a grupului Carrefour, au generat vânzări medii de aproximativ 924.000 de lei per angajat, cu 26% mai mult decât în 2022.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: