Skip to content
Economie

Cel mai mare cotidian economic din Italia susține că legea care a stârnit revolta românilor din Italia ar trebui modificată

LegeStart

Legea care a stârnit revolta românilor din Italia ar trebui modificată, susține cel mai important cotidian economic din Italia, și unul dintre cele mai mari din Europa, Il Sole 24 Ore.

Publicația face o analiză a efectelor legii care interzice românilor să circule cu mașini românești în Italia, arătând că amenzile au generat proteste și că mulți români și-au dus mașinile în țară, pe platforme. Ambasadorul român a cerut o întâlnire cu miniștrii responsabili de aplicarea noilor norme.

Până acum românii au putut circula în Italia cu mașini înmatriculate în țara lor, pentru a economisi și pentru a evita plata amenzilor, scrie publicația citată. Acum au fost introduse amenzi, conform Decretului Lege 113/2018 (echivalentul unei ordonanțe de urgență), care a fost aprobat de Parlament.

Aplicarea legii e simplă: când poliția oprește un vehicul cu plăcuțe de înmatriculare străine, trebuie doar să verifice dacă șoferul este rezident în Italia de mai mult de 60 de zile și dacă se încadrează într-una dintre scutirile de la sancțiuni (leasing pe termen lung sau închiriere pe termen lung de la companii non-italiene sau împrumut de la o companie străină a unui angajat sau colaborator rezident în Italia).

Până în prezent nu există statistici oficiale cu privire la numărul de sancțiuni impuse de diferitele organe de poliție. Dar, din diferite părți ale Italiei (în special Veneto și Emilia-Romagna) sosesc zi de zi rapoarte despre persoane oprite și amendate, conform gazetaromaneasca.ro

Deja în aceste zone se sesizează o prezență minoră de plăcuțe cu numere străine, cel puțin în apropierea principalelor centre locuite. În mediul rural se pot vedea mai multe, dar acum sunt parcate în curțile de la fermele unde trăiesc străinii care lucrează ca muncitori, pentru a fi protejați de sancțiuni.

Surse calificate vorbesc de platforme pentru transportat mașini (trailere) care transportă vehicule cu numere de înmatriculare românești care circulă pe autostrăzile din nord. Prin urmare, este probabil ca unii, pentru a nu fi amendați, să fi ales să înființeze grupuri pentru a susține costurile de transport pe vehiculul greu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *