Cele mai vândute mașini electrice din Europa. Pe ce loc este Dacia Spring

Sursa foto: Facebook ACAROM

Segmentul de mașini electrificate a crescut și în 2023, în Europa, ca urmare a subvențiilor acordate de unele state membre. Cota de piață a mașinilor cu încărcare (BEV și PHEV) a depășit 20 de procente pe continent, cu o proporție de 2 la 1 în favoarea mașinilor complet electrice, relevă datele analizate de Profit.ro.

Vânzările de automobile complet electrice din Europa au reprezentat în 2023 14,6% din totalul înmatriculărilor de autoturisme, în timp ce mașinile PHEV, hibride cu încărcare la priză, au avut o pondere de 7,7% din total. Cele două segmente au însumat 22,3% din piața auto, un procent record, care, împreună cu cele 25,8% ale hibridelor, au determinat o scădere a ponderii motorizărilor pe benzină și diesel la doar 48,9%, în condițiile în care circa 3 procente au fost ocupate de alte tipuri de motorizări (GPL, hidrogen etc.).

În total, anul 2023 a adus un volum total de 1,53 milioane de autoturisme complet electrice înmarticulate în UE, respectiv 2 milioane cu tot cu Marea Britanie și țările EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda). De asemenea, au fost vândute 813.500 autoturisme PHEV, în scădere față de anul anterior, volumul fiind de 989.000 cu tot cu EFTA și UK.

Datele preliminare privind vânzările din Europa arată că Tesla Model Y a fost cel mai vândut automobil electric din regiune, el fiind de altfel și cea mai vândută mașină pe toate segmentele, însă celelalte modele au înregistrat și ele creșteri importante și au reușit să-și dispute clienții. Dacia Spring s-a numărat printre cele 10 modele vedetă ale pieței de vehicule electrice din Europa, clasându-se pe locul 8, cu ccifre peste nume celebre, precum Volvo CX40 sau BMW i4. Locul al doilea a fost ocupat de Tesla Model 3, o mașină care a rămas populară, în pofida scăderii interesului europenilor pentru caroseriile non-SUV.

Am putea spune că rezultatul Model 3 are în spate comenzile din 2022, însă doar cifrele pentru anul 2024 vor confirma sau infirma evoluția acestui model, care anul trecut a reușit să livreze aproape 100.000 de unități clienților din Europa. Cel mai vândut model non-Tesla și primul din lista mașinilor electrice ale mărcilor europene (locul 3 în Top 10 electrice) a fost VW ID.4, SUV-ul cel mai accesibil al celor de la VW, care are deopotrivă versiuni de baterii decente și tehnologii de ultimă generație.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: