Skip to content
Politică

DEZVĂLUIRI Cine controlează casele de sondare și opinia publică din România

Sondajele politice par să fi devenit adevărate arme folosite de partide în campaniile electorale. De remarcat este că scorurile electorale ale competitorilor electorali le putem ușor intui doar dacă ne uităm la cine a realizat respectivul sondaj. Este greu de crezut că diferențele între candidați pot fi atât de mari precum indică diferitele sondaje date opiniei publice. Este greu de înțeles cum, spre exemplu, într-un sondaj aflăm că Ponta este câștigător detașat al alegerilor prezidențiale, iar în altul aflăm că Iohannis aproape ia luat fața acestuia.

Portatul romaniacurata.ro au realizat un material despre cine se află în spatele celor mai cunoscute case de sondare și care în această perioadă reprezintă elemente cheie în bătălia prezidențială, dar și cum aceste instituții fără a avea niciun fel de cotă de piață sau chiar fără niciun angajat, încearcă să câștige teren pe piața studiilor sociologice.

Institutele tradiționale, ca CSOP, afiliat TNS, care au clienți tradiționali (PDL în acest caz) au cote de piață serioase, dar rareori fac publice sondajele lor. Institutele care ne-au copleșit cu sondaje despre prezidențiale vara asta, ca SOCIOPOL-ul lui Mirel Palada, sau INSCOP, sau CCSCC, sau Avangarde, par a fi făcute, dimpotrivă, doar pentru a produce niște cifre de dat la televizor, ceea ce fac cu puțini angajați, la rigoare nici unul, și cu niște prețuri cu care nu ai putea face sondaje de calitate, explică cei de la romaniacurata.ro.

”Cota de piață din sondajele politice de vară este dominată în proporție de 90% de alianța de centru-stânga. Practic citim mereu numai sondajele produse de Mirel Palada și Bogdan Teodorescu, care lucrează amândoi pentru Victor Ponta. Alte sondaje sunt complet inventate. Excepția par a fi sondajele finanțate de ziarul Adevărul, de la firma INSCOP, ea însăși recentă și fără vreo afiliere internațională. În total, firmele care domină piața de informație politică și au avut vara aceasta sută la sută spațiul public dețin maxim șase la sută din piața de sondaje”, mai adaugă aceeași sursă.

cota de piata

Din aceste date prezentate, CCSCC, companie cu o cotă de piață de 2% este deja compromisă, după ce cei de la Mediafax au raportat un studiu de piață ca fiind fictiv. SOCIOPOL a fost creat de Mirel Palada ca să ia locul firmei CCSB deținută de familia Voiculescu și prinsă în investigația DNA despre șantaj. Și firma mai veche de sondaje a lui Sorin Ovidiu Vântu, INSOMAR, este parte a unei anchete penale, mai informează romaniacurata.ro.

Care este acționariatul firmelor de sondare a opiniei publice și cifra lor de afaceri:

1. INSCOP

Inscop Cercetare SRL

Acţionari: Remus Ioan Ştefureac (100%)

Persoane împuternicite: Irina Ştefureac – administrator

Echipa de conducere: Remus Ioan Ştefureac – director general, Cornel Mihali – director de cercetare, Darie Cristea – coordonator proiecte.

Situaţia financiară pe anul 2013: nr. mediu de salariaţi – 1, cifra de afaceri – 155.190 lei, profit – 32.295 lei.

2. CCSB

Compania de Cercetare Sociologică şi Branding Forum SRL

Acţionari: Camelia Rodica Voiculescu (67%), Mirel Palada (15%), Mihai Motoc (18%).

Persoane împuternicite: Mihai Florin Georgescu – administrator.

Echipa de conducere: Mirel Palada – director general, Sebastian Sofronie – director de cercetare, Alexandru Larionescu – director relaţii clienţi, Elena Braşov – director de cercetare, Cristian Carpiuc – director.

Ultima înregistrare a situaţiei financiare este din anul 2011: nr. mediu de salariaţi – 10, cifra de afaceri – 474.242 lei, pierdere – 374.592 lei.

3. CSOP

Centrul pentru Studierea Opiniei şi Pieţei SRL

Acţionari: Taylor Nelson Sofres BV – Olanda (32%), Balkan-British Social Surveys – Bulgaria (68%).

Persoane împuternicite (administratori): George Bogdan Popescu, Jeleva Martchela Veselinova, Andrei Ventselov Raivhev, Kancho Markov Stoichev.

Echipa de conducere: George Bogdan Popescu – director executiv, Olimpia Chirea – director relaţii clienţi, Roxana Bleoaja – director de cercetare, Madalina Constantin – director procesare date, Vlad Torceanu – director Departamentul culegere date fata in fata, Eliza Gheţea – director CATI.

Situaţia financiară pe anul 2013: nr. mediu de salariaţi – 44, cifra de afaceri – 6.627.979 lei, pierdere – 201.350 lei.

4. GSSC Avangarde

Grupul de Studii Socio – Comportamentale Avangarde SRL

Acţionari: Marius Pieleanu (99%), Psyho Global Consult (1%).

Persoane împuternicite: Marius Pieleanu – administrator

Echipa de conducere: Marius Pieleanu – director tehnic.

Situaţia financiară pe anul 2013: nr. mediu de salariaţi – 6, cifra de afaceri – 624.105 lei, profit – 311.007 lei.

5. CSCI

Centrul de Studii şi Cercetări Infopolitic este un proiect al Fundaţiei Multimedia, echipa de conducere a fundaţiei fiind formată din: Bogdan Teodorescu – preşedinte de onoare, Dan Sultănescu – director executiv, Dana Sultănescu – director de analiză, Anny Blas – director executiv, Leo Sultănescu – director de cercetare.

6. CCSCC

Centrul de Cercetări şi Studii Calitative şi Cantitative SRL

Acţionari: Cosmina Ioana Foia Ardelean (95%), Gabriela Cosmina Cărare (5%)

Situaţia financiară pe anul 2013: nr. mediu de salariaţi – 17, cifra de afaceri – 388.680 lei, profit – 19.685 lei.

7. IRES

Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie SRL

Acţionari: Vasile Dîncu (85%), Elena Mădălina Grigore (15%)

Persoane împuternicite: Cornel Ioan Hirian-administrator

Echipa de conducere: Vasile Dîncu-preşedinte.

Situaţia financiară pe anul 2013: nr. mediu de salariaţi – 48, cifra de afaceri – 2.469.587 lei, profit – 305.840 lei.

8. GALLUP

The Gallup Organization Romania SRL

Acţionari: Gallup BV Olanda (99%), Olga Dezso (1%).

Administratori: Olga Dezso, Linda Joan Gambles, Jamie Paul Hunt, Kenneth Lars Andersen.

Echipa de conducere: Olga Dezso – director executiv.

Situaţia financiară pe anul 2013: nr. mediu de salariaţi – 14, cifra de afaceri – 1.297.634 lei, pierdere – 1.396.101 lei.

9. CURS

Centrul de Sociologie Urbana si Regionala SRL

Acţionari: Dorel Abraham (30,15%), Nica Augustin Stoica (13,2%), Mircea Petru Capros (10%), Ancuta Romanescu Vasile (7,2%), Corneliu Cartina (7,7%), Ionela Sufaru (6,4%), Augustin Stefan Abraham (5%), Pompilia Cernescu (2,7%).

Echipa de conducere: Dorel Abraham – preşedinte, Nica Augustin Stoica – vicepreşedinte, director general, Corneliu Cartina – vicepreşedinte.

Situaţia financiară pe anul 2013: nr. mediu de salariaţi – 3, cifra de afaceri – 1.099.537 lei, profit – 69.948 lei.

10. IRSOP

IRSOP Market Research & Consulting SRL

Acţionari: Tudor Florin Corneliu (14,81%), Petru Ioan Datculescu (85,18%).

Echipa de conducere: Petru Datculescu – director,

Situaţia financiară pe anul 2013: nr. mediu de salariaţi – 14, cifra de afaceri – 950.743 lei, profit – 1.942 lei.

11. IMAS

IMAS-Marketing si Sondaje SA

Acţionari: Alin Teodorescu (53%), Teodor Czobor (8%), listă persoane fizice (39%).

Echipa de conducere: Alin Teodorescu – director general.

Situaţia financiară pe anul 2013: nr. mediu de salariaţi – 49, cifra de afaceri – 4.073.581 lei, pierdere – 342.008 lei.

12. Metro Media Transilvania

Metro Media Transilvania Studii Sociale Sondaje Marketing si Publicitate SRL

Acţionari: Emil Dănilă (100%)

Situaţia financiară pe anul 2013: nr. mediu de salariaţi – 34, cifra de afaceri – 1.106.343 lei, pierdere – 145.437 lei.

13. Cercetare Consultanta Sociologică ”SOCIOPOL”

Acţionari: Mirel Palada (acţionar unic)

Persoane împuternicite: Florentina Palada – administrator

Situaţia financiară pe anul 2013: nr. mediu de salariaţi – 0, cifra de afaceri – 0 lei, pierdere – 74 lei.

1 comentariu la “DEZVĂLUIRI Cine controlează casele de sondare și opinia publică din România

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *