Skip to content
Politică

Cine este noua șefă peste Cultură de la Primăria Capitalei: membru PNL, foarte activă în campania electorală, experiență zero în domeniu

Facebook/Liliana Maria Toderiuc-Fedorca

Liliana Fedorca, profesoară de matematică și membru PNL, este noul director executiv al Direcției de Cultură, Învățământ și Turism din cadrul Primăriei Capitalei, potrivit culturaladuba.ro. În luna noiembrie, ea a fost numită în funcția de consilier al primarului Nicușor Dan. Între timp, aceasta a ocupat în ianuarie 2021, prin concurs, funcția de director.

Din centralizatorul concursului organizat de Primăria Capitalei reiese că au fost selectate 3 dosare pentru examen, însă nu sunt menționate nici numele, nici criteriile de departajare.

Concursul a fost anunțat chiar înainte de sărbători, pe 23 decembrie 2020. Pe 15 ianuarie 2021 au fost afișate dosarele admise, iar pe 28 ianuarie a avut loc examenul. Încă nu este clară graba cu care concursul a fost organizat, după ce vreme de un an postul a fost vacant, fiindcă fostul director a ieșit la pensie.

În calitate de director, Liliana Fedorca va fi responsabilă cu coordonarea tuturor instituțiilor de cultură din subordinea PMB, organizarea de concursuri publice pentru posturi de manageri, propunerea bugetului necesar, implementarea unei strategii culturale a Bucureștiului, precum și responsabilă de protejarea monumentelor istorice care aparțin Primăriei.

Zero experiență în sectorul cultural

Iată câteva dintre atribuțiile directorului, menționate în fișa postului:

– Coordonează activitatea specifică instituțiilor/serviciilor publice de cultură de interes local și propune măsuri de îmbunătățire a acesteia și de dezvoltare a ofertei culturale a municipiului București, dacă este cazul, precum și întocmirea și implementarea programului anual pentru cultură, educație, sănătate, sport de masă, turism și propune parteneriate în vederea derulării de noi proiecte;

– Coordonează activitatea I.P.C.I.L., propune și urmărește implementarea măsurilor de îmbunătățire a acesteia și de dezvoltare a ofertei culturale a municipiului București;

– În colaborare cu Direcția Managementul Resurselor Umane, Direcția Programare și Execuție Bugetară, Direcția Juridic, în conformitate cu legislația în vigoare și regulamentele interne aprobate, elaborează proceduri și metodologii de evaluare a personalului de conducere I.P.C.I.L. și instituțiile aflate sub directa coordonare, conform competențelor ce îi revin;

– Coordonează activitatea specifică instituțiilor/serviciilor publice de cultură de interes local și propune măsuri de îmbunătățire a acesteia și de dezvoltare a ofertei culturale a municipiului București, dacă este cazul, precum și întocmirea și implementarea programului anual pentru cultură, educație, sănătate, sport de masă, turism și propune parteneriate în vederea derulării de noi proiecte;

– Coordonează activitatea privind analiza propunerilor primite privind scoaterea din funcțiune a mijloacelor fixe/declasarea unor bunuri (altele decât mijloacele fixe) din administrarea instituțiilor/serviciilor publice de cultură de interes local și realizează demersurile necesare;

– Răspunde de coordonarea activității privind evidența patrimoniului imobil aflat în administrarea instituțiilor/serviciilor publice de interes local, conform competențelor ce
revin direcției;

– Pe lângă acestea, ea va fi responsabilă de starea școlilor și grădinițelor din capitală și de tot ce ține de învățământ, dar și de turism.

Nicușor Dan a numit-o pe Liliana Fedorca în poziția de consilier pe cultură și educație la scurt timp după preluarea mandatului de primar. Liliana Fedorca este membru PNL și a fost activă în campania electorală de la alegerile locale, în timp ce era și inspector general școlar adjunct. Ea a candidat atunci pentru un post de consilier general.

Soțul său, fost inspector școlar și el, a avut probleme cu legea. Autoritatea Națională de Integritate (ANI) l-a găsit de două ori pe Stelian Victor Fedorca în incompatibilitate. Acesta a ocupat numeroase funcții plătite din bani publici, iar unele dintre ele au coincis pe perioade de câțiva ani.

Condițiile impuse candidaților

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

– vechime minimă în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice – 7 ani;

– să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *