Skip to content
Politică

Cine sunt investitorii chinezi care vor să construiască Autostrada Ploieşti – Braşov

Cinci investitori sunt interesaţi să construiască Autostrada Ploieşti – Braşov, în parteneriat public-privat, unul dintre aceştia fiind Sinohydro Corporation Limited, una dintre marile corporaţii chineze, care este acuzată că a plătit 50 de milioane de dolari în Venezuela pentru un mare contract de infrastructură cu statul, scrie cotidianul spaniol El Pais.

O investigaţie lansată de justiţia din Andorra a scos la lumină că omul de afaceri venezuelean Diego Salazar şi colaboratorii săi au încasat 200 de milioane de dolari de la cinci companii chineze, în schimbul facilitării câştigării contractelor. Asta pentru că Salazar nu era un simplu impresar, ci şi vărul lui Rafael Ramírez, ministru al energiei şi petrolului între 2004 şi 2012, unul dintre apropiaţii lui Hugo Chavez şi preşedinte al Petróleos de Venezuela (PDVSA), compania petrolieră de stat şi cea mai mare companie publică din ţară, potrivit adevărul.ro

Judecătorii din Andorra au dezvăluit că Salazar a contactat companii chineze pentru a le facilita adjudecarea contractelor în schimbul comisioanelor ilegale. Unul dintre aceste contracte este cel cu compania chineză Sinohydro Corp. Ltd, care a câştigat contractul pentru construcţia, pentru 315 milioane de dolari, a centralei termice La Cabrera.

El Pais arată că, cu cinci ani înainte de semnarea contractului, societatea panameană a lui Salazar a semnat un contract cu Franciso Jiménez Villaroel, directorul biroului PDVSA din China, pentru a ajuta companiile asiatice să intre pe piaţa venezueleană. Judecătorii din Andorra au subliniat faptul că Jiménez nu avea nicio structură care să presteze asemenea servicii. Compania chineză nu a întârziat astfel să plătească circa 50 de milioane de dolari în contul lui Salazar.

Plăţile au fost numeroase, arată ancheta publicaţiei spaniole, noi companii chineze umplând conturile lui Salazar şi ale colaboratorilor săi cu milioane de dolari.

Guvernul român a anunţat că cinci investitori au depus oferte pentru realizarea prin Parteneriat Public-Privat (PPP) a celor aproape 100 kilometri ai autostrăzii Ploieşti – Braşov: două asocieri din China, una din Turcia şi două asocieri din Europa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *