Ciolacu retrage de pe agenda Guvernului propunerea PNL ce introduce taxe în Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii

Sursa foto: Facebook

Partidul Social Democrat a anunțat, la 30 iulie, că propunerea de HG promovată de Ministrul liberal al Dezvoltării prin care dispunea introducerea unei taxe pentru autovehiculele care circulă în Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii (ZNSE) va fi retrasă de pe agenda Guvernului. Social-democrații reconfirmă mesajul Premierul Ciolacu din ultimele săptămâni, ca orice element legislativ care introduce taxe noi pentru români trebuie supus consultării publice și apoi agreat politic.

Această iniţiativă, care are un impact social ridicat şi care introduce taxe noi, nu a respectat solicitarea premierului Marcel Ciolacu de a parcurge în prealabil o etapă de consultare publică şi de a fi validată politic în interiorul Coaliţiei de Guvernare”, se arată într-un comunicat al PSD.

Propunerea lansată de Ministerul condus de liberalul Adrian Veștea propune instituirea în orașele României de Zone cu Niveluri Scăzute de Emisii. În acestea, circulația autovehiculelor deținute de cetățeni și firme ce nu stabilesc anumite baremuri privind noxele va fi limitată sau, în anumite cazuri, permisă doar după plata unei taxe. Autovehiculele instituțiilor de apărare, ordine publică și servicii publice sunt exceptate de la prevederile din propunere. De asemenea, prevederile legii nu s-ar aplica celor ce au domiciliul sau rezidența în respectiva zonă.

PNL recidivează la doar o săptămână de la atenționarea dură a Premierului pe tema proiectelor ce introduc taxe noi pentru români

De la preluarea guvernării, PSD și-a asumat o creștere economică sustenabilă. Guvernul condus de Marcel Ciolacu a răspuns apelului lansat de mediul privat și societatea civilă de a oferi predictibilitate și stabilitatea cadrului economic-fiscal.

Este pentru a doua oară în mai puțin de o săptămână când un proiect inițiat de un ministru PNL prin care s-ar introduce noi taxe și/sau impozite pentru români ajunge în atenția Premierului pentru că nu respectă condiția esențială de a fi discutat și aprobat anterior cu societatea civilă, agenții economici și ONG-uri, sindicate și patronate, după caz. De asemenea, proiectele legislative trebuie discutate și aprobate în cadrul Coaliției, înainte de adoptarea în ședința de Guvern.

O altă decizie majoră este că în Guvern nu mai poate intra de acum înainte vreo modificare de natură fiscală fără să existe în prealabil o consultare publică finalizată și un acord cu mediul privat și societatea civilă. Nici domnul Boloș, nici alți miniștri nu pot veni cu proiecte în acest sens, cum ar fi CNP-ul fiscal, de exemplu, până când nu parcurg acest traseu. Cred că așa este corect și aceasta este așteptarea românilor și a mediului de afaceri”, a spus, la 25 iulie, premierul Marcel Ciolacu.

Social democrații și-au asumat, încă de la intrarea la guvernare, protejarea românilor și a firmele locale prin asigurarea unei creșteri economice sustenabile și a unui cadru legislativ și fiscal stabil, favorabil pentru atragerea de investiții și dezvoltare.

Decizia PSD, susținută chiar și de liberali!

Nelu Tătaru, fost ministru al sănătății și membru PNL, a susținut poziția PSD în legătură cu propunerea de HG, subliniind că aceasta ar trebui să se concentreze pe reducerea poluării, nu doar pe colectarea de fonduri. El a criticat graba în adoptarea legii, menționând lipsa unei discuții adecvate despre un plan de mobilitate urbană și alternativele disponibile. Tătaru a subliniat că este esențial să se identifice orașele afectate de poluare și să se planifice măsuri concrete, colaborând cu partenerii sociali și europeni, pentru a reduce poluarea pe termen lung, nu doar pentru a genera venituri la buget.

Aveau dreptate (n.r. social-democrații), nu s-a discutat destul. S-a pus un pic pe repede înainte, în condițiile în care n-am discutat de un plan de mobilitate urbană pe nicăieri, n-am discutat de alternative, în condițiile în care închid aceste centre ale orașului, n-am discutat de monitorizări, dacă aceste măsuri se pun în practică. Cred că trebuie să înțelegem foarte clar că aceste lucruri, chiar dacă vrem să ajungem la ele într-un an, 2, 3 sau 5, trebuie discutate, sunt parteneri sociali, în același moment, noi trebuie să le gândim ca o perspectivă care, într-adevăr să scadă poluarea, nu o perspectivă de a face rost de bani la bugetul local.

Cred că condiția esențială în acest moment este să vedem care sunt orașele, care este poluarea în orașele respective, care sunt alternativele și dacă, până la un moment dat, Guvernul României, care va fi acela, într-un an 2 sau 3, va lua această decizie. Dincolo de discuții, putem discuta oricând, în orice minister și în discuțiile noastre cu Comisia Europeană”, a spus Tătaru, la B1TV.

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: