Candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei Cătălin Cîrstoiu a declarat că mobilitatea în Bucureşti trebuie complet regândită şi centrată pe reţeaua publică de transport în comun, iar „această reţea trebuie să devină rapidă, sigură şi confortabilă, pentru a-i convinge pe oameni să-şi lase maşinile acasă”. El a avut o discuţie detaliată despre transportul public din Capitală cu preşedintele sindicatului STB Vasile Petrariu şi alţi reprezentanţi ai instituţie.
„Mobilitatea în Bucureşti trebuie complet regândită şi centrată pe reţeaua publică de transport în comun. Această reţea trebuie să devină rapidă, sigură şi confortabilă, pentru a-i convinge pe oameni să-şi lase maşinile acasă. Am avut miercuri o discuţie detaliată despre transportul public în Capitală cu reprezentanţii sindicatului STB, în frunte cu preşedintele sindicatului, Vasile Petrariu, precum şi cu fostul director al Societăţii de Transport Bucureşti, Alexandru Hazem Kansou. Mi s-a reconfirmat că şi acest domeniu, precum multe altele, a stagnat timp de 4 ani. Au fost 4 ani pierduţi efectiv pentru STB şi pentru bucureşteni! Planul de mobilitate urbană al Capitalei nu este actualizat de pe vremea Gabrielei Firea, pentru că Nicuşor Dan n-a fost în stare de aşa ceva!”, a scris Cătălin Cîrstoiu, joi pe Facebook.
El a prezentat şi câteva „idei valoroase” pe care le-a desprins din întâlnirea de miercuri:
„- Uzina STB are capacitatea de a moderniza la standardele anului 2024 două tramvaie pe lună, lucru ce ar stopa risipa de bani în societate, bugetul fiind şi aşa sub necesar.
– Infrastructura de tramvai trebuie refăcută în tot Bucureştiul, cu muncă an de an şi nu cu praf în ochi în anul electoral.
– Legislaţia muncii şi a salarizării în ceea ce îi priveşte pe angajaţii STB a fost grav încălcată de actuala administraţie a Bucureştiului. Astfel de abuzuri trebuie oprite!
– E nevoie de mai mult confort şi mai multă siguranţă, poate chiar de curse unice pentru şcoli, la anumite ore. Pentru părinţi este groaznic să trăiască cu frica de a-şi lăsa copiii singuri cu tramvaiul sau autobuzul prin Bucureşti, capitală europeană.
– Fluidizarea traficului rutier pe anumite artere prin benzi alternative de circulaţie ar avea un efect pozitiv direct şi în desfăşurarea transportului în comun.
– Putem avea cu adevărat «vinerea verde» în Capitală, nu doar în sens declarativ. Stimularea demersului va veni din gratuitatea transportului public în astfel de zile”.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News