CNAIR: România, cel mai mare dezvoltator din Uniunea Europeană în domeniul infrastructurii mari de transport rutier

Sursa foto:Facebook/ Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere

România este, la ora actuală, cel mai mare dezvoltator din Uniunea Europeană în domeniul infrastructurii mari de transport rutier, cu 780 de kilometri contractaţi şi cu alţi peste 240 de km aflaţi acum în licitaţie, informează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„România, prin CNAIR, este la ora actuală cel mai mare dezvoltator din Uniunea Europeană în domeniul infrastructurii mari de transport rutier. Cu 780 de km contractaţi şi aflaţi acum în faza de proiectare sau de execuţie şi cu alţi peste 240 de km aflaţi acum în licitaţie, în România se folosesc la ora actuală cele mai moderne tehnologii pentru construcţia şi proiectarea drumurilor de mare viteză (autostradă şi drum expres)”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a instituţiei.

Potrivit companiei de drumuri, una dintre soluţiile de top folosite deja pentru proiectarea celor 4 loturi ale autostrăzii Sibiu- Făgăraş (68,5 km) este Building Information Modeling (BIM), care permite simularea oricărui obiect de construcţie în spaţiu tridimensional. Spre deosebire de modelările 3D, tehnologia BIM este conectată direct la baza de date, iar modelul rezultat include nu doar liniile de sprijin şi textura materialelor, ci şi date tehnologice sau economice relevante pentru construcţie.

„Practic prin utilizarea acestei tehnologii în proiectare se iau în calcul inclusiv caracteristicile fizice ale unui obiect, opţiunile de poziţionare a acestuia, costul fiecărui tip de material de construcţie. Antreprenorul turc (Makyol), care se află acum în cele 12 luni alocate proiectării pe cele 4 loturi, foloseşte încă de la început tehnologia BIM al cărui rezultat se va reflecta în construcţia întregii autostrăzi Sibiu – Făgăraş, care are o valoare totală de 6,4 miliarde de lei (fără TVA) şi care este finanţată prin Programul Transport. Un exemplu în acest sens este modelarea în faza de proiectare a traseului de 17,61 km ai lotului 3 (Arpaşu de Jos- Sâmbăta de Sus) al Autostrăzii Sibiu – Făgăraş (care are termen de finalizare anul 2028)”, notează sursa citată.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: