Skip to content
Opinii

Colaborarea militară româno-germană de la Moreni s-a transformat în război

Agerpres Foto

Constantin Bucuroiu afirmă într-un articol publicat pe evz.ro. că punctul de vedere al sindicaliștilor este împărtășit de ministrul Economiei, Nicolae Bădălău, și de directorul general al Romarm, Claudiu Cucu, iar Sindicatul ia în calcul să atace contractul cu nemții în instanță

„Dăm în judecată noua societate”

Sindicatul este o societate privată. Spun privată pentru că am personalitate juridică, sunt de sine stătător, şi ceea ce fac este spre binele salariaţilor mei.Vrem să ne oprim aici şi să continuăm cu General Dynamics. În cazul în care nu se încheie repede, prin înţelegere, ne adresăm instanţei de judecată, pentru că aduce atingere drepturilor salariaţilor, care sunt legaţi de mâini şi de picioare, pentru că nu pot produce. Dăm în judecată noua societate, atât pe nemţii de la Rheinmetall, cât şi conducerea de la Uzina Automecanica Moreni”. La întrebarea: Ce credeți de fapt că urmăresc cei de la Rheinmetall, că nu pare să aibă nicio logică ce se întâmplă?, Constantin Bucuroiu ne-a răspuns: Eu cred că au vrut să oprească programul românesc de producție a TBT și să blocheze colaborarea concurenților cu Automecanica Moreni. Dacă ar fi fost o treabă serioasă veneau aici cu investiţii, făceau o hală. Să mergeţi la UMB să vedeţi ce au făcut cei de la General Dynamics acolo, au băgat bani, au făcut o hală modernă unde se poate lucra. Adică oamenii arată că vor să facă treabă. Dar când nu faci nimic, nimic, decât ceri bani, arată foarte clar că nu vrei să faci”.

Pe butuci cu o istorie de 50 de ani în spate

Uzina Automecanică Moreni a fost fondată în 1968, producând transportoare blindate amfibii pe roți cu tracțiune 4×4, 6×6 și 8×8. Până în anul 2007, compania a produs 13.000 astfel de vehicule. În perioada 1990-2006 , fabrica a produs mai puțin de 100 de transportoare amfibii blindate. Înainte de 1990, România și URSS erau singurele țări din Pactul de la Varșovia care fabricau transportoare blindate pe roți. Printre vehiculele produse de Automecanica Moreni se numără și transportorul amfibiu blindat „SAUR” și transportorul „ZIMBRUL” cu tracțiunea 8×8. Pe 17 martie 2011 a fost demarat programul TBT 8×8. De la circa 4.500 de angajați, câți avea fabrica în 1990, acum mai lucrează în jur de 300 de oameni. Din 2001, fabrica este o filială a Companiei Naționale ROMARM.

227 de transportoare blindate 8×8 Mowag Piranha

Pe 10 octombrie 2017, premierul Mihai Tudose a participat la ceremonia de semnare a Acordului de colaborare dintre Uzina Mecanică București și compania americană General Dynamics, care deține uzina producătorului elvețian de transportoare blindate Mowag. Acordul prevede constituirea unei societăți mixte care să producă vehicule blindate pentru Armata României. Tot atunci, la întoarcerea dintr-o vizită în SUA, ministrul Apărării, Mihai Fifor, anunța că până la sfârșitul anului 2017 România va încheia, cu General Dynamics, contractul de achiziție pentru transportoare blindate 8×8 Mowag Piranha, programul fiind purtător de offset. El a ținut să precizeze că programul „înseamnă retehnologizarea Uzinei Mecanice București și producerea în România de transportoare blindate Piranha 5”. Statul român va achiziționa 227 de astfel de transportoare, iar primele 30 vor fi fabricate în Elveția.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *