Skip to content
Economie Societate

Comercianţii români au vândut online de Black Friday în Bulgaria şi Ungaria în valoare de peste 17 milioane de lei

news.ro

Weekendul reducerilor din Bulgaria şi Ungaria (22-24 noiembrie) a adus şi anul acesta încasări în creştere pentru comercianţii români, iar aceştia au înregistrat în platforma PayU cumpărături plătite online de către bulgari şi unguri în valoare de peste 17 milioane de lei, în creştere cu peste 16% faţă de anul trecut, scrie News.ro.

„Black Friday continuă să fie un fenomen şi în afara graniţelor ţării. Creşterile impresionante pe care le înregistrează comercianţii români de la an la an confirmă dezvoltarea pieţei de comerţ online, atât din perspectiva cumpărătorilor cât şi a magazinelor din acest segment. Valoarea evenimentului este mult mai mică decât în România, însă vorbim de creşteri similare cu cele înregistrate local în ceea ce priveşte numărul de tranzacţii. Comercianţii românii pot profita de acest lucru pentru a-şi extinde afacerea în afara graniţelor”, declară Marius Costin, country manager PayU în România.

În cel mai mare weekend al reducerilor, în platforma PayU, comercianţii români au înregistrat cu 28% mai multe plăţi online din Bulgaria şi Ungaria, numărul lor ajungând la peste 69.000.

Black Friday şi weekendul prelungit de reduceri din Bulgaria de anul acesta au generat creşteri importante pentru comercianţii români comparativ cu anul trecut. Numărul de tranzacţii online a crescut cu 10%, ajungând la 15.507, iar volumul tranzacţionat a depăşit bariera de 10 milioane de lei, cu 28% mai mult faţă de anul trecut.

În Ungaria, comercianţii români din portofoliul PayU au înregistrat cu 33% mai multe tranzacţii, numărul lor ajungând la 54.851.

Pieţele e-commerce din Bulgaria şi Ungaria se dezvoltă rapid. Acest lucru înseamnă că magazinele online din România pot avea acces la mai mulţi consumatori şi îşi pot creşte vânzările online. Pe lângă extinderea operaţiunilor în afara pieţei locale saturate, aceştia pot descoperi şi îşi pot dezvolta potenţialul liniilor de produse, obiectiv ce nu poate fi adesea atins atunci când se vinde doar pe piaţa internă”, a adăugat Marius Costin.

Valoarea medie a coşului de cumpărături din Ungaria a înregistrat o scădere de 24%, atingând valoarea de 119 lei. În cazul Bulgariei, valoarea acestuia a înregistrat o creştere de 15% şi a atins suma de 738 de lei.

Şi anul acesta, produsele din categoria IT&C şi fashion (îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii) rămân în topul preferinţelor de peste graniţă.

PayU este un furnizor global de servicii de plată pentru companii. Compania este lider pe pieţele din Europa Centrală şi de Est şi procesează tranzacţii pentru comercianţi precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, Virgin Mobile.

În România, PayU lucrează cu Telekom, BlueAir, eMAG, Flanco, UPC, Elefant.ro, Altex, Flori de Lux, Magnolia, NN Asigurari, Allianz Direct, Eventim.ro, Fashion Days şi alţii.

La nivel global, PayU Group operează în 18 ţări pe patru continente pentru sute de mii de comercianţi şi este deţinut de Naspers, o companie multinaţională originară din Africa de Sud, cu operaţiuni în media şi servicii online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *