Skip to content
Economic Știri

Comerțul online duce piața electro-IT&C la un maxim istoric

mshost

Piața de electro-IT&C din România se află pe un trend ascendent, datorat în mare parte e-commerce-ului. Cifra de afaceri a comercianților de produse electro-IT&C locali a crescut cu 8% în 2018 față de anul anterior și cu 37,6% față de 2014. Pentru anul în curs se estimează un avans de 7,5%, astfel că piața va depăși 36 miliarde de lei, un maxim istoric care nu a mai fost atins până acum, scrie profit.ro.

Principalii jucători din piață în funcție de cifra de afaceri realizată în 2018 sunt: Samsung Electronics România – 4,6 miliarde de lei (13,5% din total), Dante International (eMAG) – 4,2 miliarde de lei (12,5% din total) și Altex România – 3,6 miliarde de lei (10,5% din total). Cel mai mare avans, față de anul precedent, în rândul retailerilor, l-a avut eMAG, a cărui cifră de afaceri a crescut cu aproximativ 28% – raportat la 2017, această creștere reprezentând un semnal clar al potențialului cumpărăturilor online din România. „În ultimii trei ani, românii au început să facă din ce în ce mai multe cumpărături online, iar produsele electro-IT&C sunt printre cele mai vizate de către aceștia, fapt care se reflectă și în cifra de afaceri a comercianților din domeniu. Potențialul acestui segment de piață nu a fost încă atins așa că suntem siguri că vom vedea creșteri și în 2019, în rândul jucătorilor din piața de electro-IT&C care sunt prezenți în mediul online, mai ales că promoții precum cele de Black Friday stârnesc interesul a milioane de români”, spune Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *