Skip to content
Politică

Conexiunile USR în afacerea publicității stradale din București. Oamenii lui Nicușor Dan băgați până la gât EXCLUSIV DOCUMENT

facebook.com

Cine ar fi crezut că imaculații politicieni de la Uniunea Salvați România (USR)  ar putea avea interese neortodoxe în activitatea lor publică? Greu de crezut, greu de probat, dar nu imposibil. Diavolul politic stă ascuns în detalii necunoscute Facebook-ului, acolo unde USR este receptat de tinerii frumoși și liberi drept o formațiune politică deasupra oricăror bănuieli. Dar, și USR-iștii sunt români, au firme, au ONG-uri și interese financiare, ca peste tot în lume. Despre asta vom vorbi imediat.

Două personaje cheie în USR ne-au atras atenția: Roxana Wring, președinta organizației USR București, consilier local sector 3 și Matei Păun, cunoscut publicului larg drept “bancherul lui Nicușor Dan”, omul cu bani din zona USR, mai pe românește. Iar acolo unde sunt bani există, evident, și interese. Ambele personaje fac parte din nucleul dur al fostei formațiuni Uniunea Salvați Bucureștiul, amândoi au interese în București. Și cum poți să-ți instrumentalizezi mai bine interesele decât prin presiuni legitime sau nu asupra Primăriei Capitalei și a administrațiilor locale. Mai ales când faci parte din administrație, ca ales local.

Roxana Wring este o contestatară vocală a administrației Firea. Și bine face, pentru că nevoia de opoziție este ca aerul curat în București. Pe lista de priorități administrative a doamnei Wring se află publicitatea stradală din Capitală. USR și Wring au stat luni întregi și au redactat un “regulament privind mijloacele de publicitate”. A fost depus la primăria generală pe 15 martie anul acesta. Povestea e mai veche, pentru că în primăvara anului 2017 Wring a organizat o dezbatere publică pe tema publicității stradale. Deci, interesul este mai vechi și urmărit cu atenție.

În esență, ce vrea Roxana Wring? Vrea două lucruri clare: prin regulament să fie interzise toate mashurile stradale (nu panourile fixe) și limitarea drastică a numărului de bulevarde și străzi unde se poate face publicitate stradală. Propunerile sunt aparent generoase, Wring pretextând că Bucureștiul este sufocat vizual. Așadar, aparent o propunere politică în sprijinul comunității, a la USR style.

Însă, intră în scenă discretul prieten al doamnei Wring, bancherul de investiții româno- american școlit în meserie la Moscova, Matei Păun, posesorul unui CV demn de filmele cu spioni. Păun este prezentat astfel de Ziarul Financiar aici.

Calitatea lui principală este aceea de manager și partener al unei bănci de investiții numită BAC care are subsidiare in România şi Belarus. BAC se prezintă ca o bancă de investiţii regională cu birouri la Belgrad, Sofia, Bucureşti şi Minsk. Dar, în 2011, BAC a achizionat actiunile celei mai mari firme de publicitate stradală și panotaj de la acea vreme, News Outdoor, căreia i-a fost schimbat numele în GETICA OOH. Comnicatul oficial poate fi citit aici.

Acum compania de panotaj stradal Getica este deținută de un offshore din Cipru, un vehicul de investiții, unde sunt ascunși acționarii declarați în 2011, adică și banca BAC, fondată de Matei Păun, „bancherul USR”. Mai jos puteți vedea toate informațiile despre vechii acționari, foștii administratori și modul în care a fost tranzacționată compania News Outdoor până a devenit Getica. Acum, compania se poziționează ca al treilea jucător pe piața românească de profil și este o afacere de peste 5 milioane de euro anual.

Care este de fapt afacerea? De ce face Roxana Wring o inițiativă, care ar urma să devină lege în București, care vizează direct interesele amicului ei Matei Păun, din firma Getica? Miroase a conflict de interese? Dacă regulamentul USR privind publicitatea stradală în București ar fi adoptat în versiunea “salvatorilor” atunci ar dispărea o sumedenie de mici firme de publicitate, mashurile ar fi interzise, panourile publicitare s-ar înjumătății, locațiile de expunere ar fi diminuate drastic. Astfel, ar crește exponențial prețurile la publicitatea stradală, concurența ar dispărea semnificativ, și, implicit, compania GETICA ar încasa mai mulți bani. Totul prin lege, în interesul vizual al bucureștenilor nu-i așa (sic!) dar în special pentru banca de investiții BAC, fondată de Matei Păun.

Coincidența “afacerii outdoor Wring- GETICA- Matei Păun” este frumoasă în sine. Tristă pentru inocenții care visează cai verzi pe pereți ce salvează Bucureștiul. Da! Oamenii de la USR vor să salveze Bucureștiul, dar nu pe de gratis!

Roxana Wring poate face un gest de transparență și să explice tinerilor frumoși și liberi de la USR ce legături are cu Matei Păun și cu Nicușor Dan. De unde i-a venit ideea cu publicitatea stradală?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *