Skip to content
Politică

Conflict de interese la Poșta Română sau cum să ”faci poștă” banii statului: Cazul Rareș Lazăr, director de marketing, consilier PNL Sector 4 și vedetă la Speranța TV

Facebook

Poșta Română, companie de stat în pragul falimentului, aruncă zeci de mii de euro pe servicii de ”design vestimentar”, în condițiile în care se pregătește să dea afară sute de angajați. Iar oportunitatea achiziției este cea mai mică parte a problemei: contractul, în valoare de peste 26.000 de euro, a fost atribuit, fără licitație, unei firme al cărei angajat a fost chiar directorul actual de marketing al Poștei Române, Rareș Lazăr. Mai mult, patronul firmei care a pus mâna pe contract, Alexandru Neștian, este un apropiat de-ai directorului de marketing care, la rândul său, potrivit surselor PS News, este un apropiat al fostului director general al Poștei Române, Horia Grigorescu.

Rareș Lazăr este consilier PNL Sector 4, director de marketing la Poșta Română și pastor adventist care ținea predici la Speranța TV. (Foto: Facebook)

 

Dovezile

Luna trecută, Poșta Română a oferit un contract de ”servicii realizare design vestimentar” pentru noile uniforme ale factorilor poștali firmei S.C. CREATIVE EVENTS DRESSCODE S.R.L., care are ca obiect principal de activitate comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet. Firma deține și magazinul online de îmbrăcăminte iTux, iar patron este același Alexandru Neștian. Anul trecut, după 5 ani de activitate, firma, care are doar 3 angajați, a raportat o cifră de afaceri de 69.376 lei și o pierdere de 111.181 de lei.

Alexandru Neștian, patronul iTux și amicul directorului de marketing de la Poșta Română (Foto: Facebook)

Întâmplător, contractul încheiat de Poșta Română cu firma lui Neștian este în valoare de 129.500 lei, adică 26.296,55 euro, plafonul maxim până la care legislația achizițiilor îi permite o achiziție directă. Drept urmare, nu a fost organizată o licitație, iar contractul a ajuns direct la S.C. CREATIVE EVENTS DRESSCODE S.R.L., prin cumpărare directă.

Pe SICAP apare și adresa de e-mail a lui Alexandru Neștian, care deține și magazinul online de îmbrăcăminte iTux. Și de aici lucrurile devin interesante, pentru că la iTux a fost angajat chiar Rareș Lazăr, actualul director de marketing al Poștei Române și consilier PNL Sector 4, lucru care se poate vedea foarte clar în CV-ul său.

Legătura dintre Rareș Lazăr și iTux

Potrivit documentului, Rareș Lazăr a fost, până în 2019, director de dezvoltare la CREATIVE EVENTS DRESSCODE, care deține iTux. Pe scurt, Poșta Română a acordat, fără licitație, un contract de 26.000 de euro unei firme cu legături directe și evidente cu directorul de marketing al companiei de stat. Practic, Rareș Lazăr a făcut parte din managementul firmei conduse de Alexandru Neștian, cei doi fiind destul de apropiați, lucru pe care, de altfel, nu l-a ascuns niciodată.

Rareș Lazăr și Alexandru Neștian, pe vremea când conduceau amândoi iTux.

Mai mult, pe lângă poziția de director de dezvoltare, Rareș Lazăr făcea și pe manechinul pentru iTux, el pozând în mai multe ipostaze pentru pagina de Facebook a firmei, de pildă cu ocazia Crăciunului.

PS News l-a contactat pe Rareș Lazăr prin intermediul mesageriei Facebook, întrebările noastre primind un răspuns automat cu ”God bless you” (Dumnezeu să te binecuvânteze – n.r.). Până la publicarea acestui articol, directorul de marketing al Poștei Române nu a oferit nicio explicație pentru contractul oferit amicului său de la iTux.

Și noul director al Poștei Române, Valentin Ștefan, de asemenea membru PNL, a evitat să comenteze informația, deși PS News l-a contactat atât telefonic, cât și prin mesaje.

Cine este Rareș Lazăr

În doar 2 ani, Rareș Lazăr s-a cocoțat pe funcții și poziții greu de imaginat pentru un tânăr cu școală, darămite pentru un jurnalist neoprotestant care ține predici la Speranța TV.

În vârstă de 28 de ani, a aterizat în PNL direct pe funcția de consilier în Consiliul Local al Sectorului 4, deși alți membri au muncit ani de zile și nu au prins un loc eligibil. Rareș Lazăr se încadrează perfect în noile caracteristici ale politicienilor de astăzi: nu are studii de specialitate și nici experiență, dar asta nu-l împiedică să ocupe funcții importante plătite de la bugetul de stat.

Rareș Lazăr are un master în „studii teologice” la Andrews University, o universitate privată adventistă de Ziua a Șaptea din SUA. Pe baza acestor studii, a devenit pastor adventist și prezenta știri religioase pentru o televiziune controlată de Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea, oferind sfaturi de control al greutății prin promovarea dietei adventiste ca modalitate de scădere în greutate.

UPDATE: iTux și-a închis site-ul

La câteva ore după publicarea acestui articol, site-ul magazinului online de îmbrăcăminte iTux, deținut de Alexandru Neștian, a picat.

 

 

1 comentariu la “Conflict de interese la Poșta Română sau cum să ”faci poștă” banii statului: Cazul Rareș Lazăr, director de marketing, consilier PNL Sector 4 și vedetă la Speranța TV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *