Skip to content
Economie

Consiliul Concurenței analizează piața angro de comercializare a carburanților auto

Facebook

Consiliul Concurenței are în derulare o analiză pe piața comercializării angro de carburanți auto cu scopul de a identifica factorii care au determinat recentele majorări de prețuri ale carburanților, precum și eventualele disfuncționalități ale pieței. Astfel, în cadrul acestui studiu, declanșat la începutul lunii septembrie, autoritatea de concurență solicită informații și documente tuturor operatorilor implicați, dar și opinii ale autorităților publice cu atribuții în domeniu.

În urma analizei, Consiliul Concurenței poate propune recomandări, respectiv măsuri în vederea remedierii, atenuării și prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenței și, implicit, asupra consumatorilor, iar în cazul în care descoperă încălcări ale legii, inițiază procedurile necesare pentru a le sancționa.

De altfel, comercializarea carburanților atât angro, cât și cu amănuntul a fost în mod constat în atenția Consiliului Concurenței. Astfel, autoritatea de concurență a sancționat 3 companii din domeniul comercializării angro de carburanți cu amenzi totale de 3,7 milioane euro pentru participarea la o înțelegere anticoncurențială, constând în fixarea prețurilor, discounturilor și adaosurilor comerciale, împărțirea clienților și a surselor de aprovizionare. Autoritatea de concurență a sancționat anterior șase companii petroliere (OMV Petrom SA, OMV Petrom Marketing, Rompetrol Downstream SRL, Mol Romania Petroleum Products SRL, ENI Romania SRL și Lukoil Romania SRL) cu amendă de 205 milioane euro pentru încheierea unei înțelegeri anticoncurențiale. Consiliul Concurenței a câștigat procesele cu toate companiile petroliere care au fost amendate și care au contestat decizia autorității, instanța confirmând – conform sursei citate – încălcarea legii concurenței.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *