Skip to content
Politică

Consiliul Concurenței arată cum sunt păcăliți românii de ofertele comercianților online

mandri.ro

Consiliul Concurenței a realizat o anchetă sectorială în ceea ce privește campaniile de reduceri ce au loc în cadrul comerțului electronic.

Analiza autorității de concurență a scos la iveală faptul că în cazul a aproximativ 80% din produsele monitorizate, prețul de referință pentru care s-a aplicat reducerea este mai mare decât nivelul prevăzut de lege, conform unui comunicat al Consiliului Concurenței remis redacției PSnews.ro.

Legea prevede faptul că orice comerciant care vrea să aplice o reducere de preț trebuie să o raporteze la cel mai mic preț de referință ce s-a practicat în același spațiu de vânzare în ultimele 30 de zile.

Pentru 29% din produsele monitorizate în perioada Black Friday 2017 s-a constatat faptul că prețul indicat ca fiind cel redus era chiar mai mare decât prețul maxim practicat în ultimele 30 de zile, se mai arată în comunicat.

Consiliul Concurenței a constatat în urma analizei existența unui comportament generalizat de nerespectare a legislației ce reglementează campaniile de reduceri, clienții formându-și astfel percepții deformate cu privire la prețurile reale.

Bogdan Chirițoiu scoate în evidență faptul că practica de creștere sau de menținere artificială a prețurilor generează consumatorilor impresia greșită că beneficiază de o reducere mai mare decât cea reală.

“Această practică, de a creşte sau de a menţine artificial prețul de referință în cadrul promoţiilor (ex. Black Friday), creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate. De fapt, consumatorii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încălcare a legislaţiei în domeniu”, a spus Chirițoiu.

Ancheta Consiliului Concurenței a evidențiat faptul că majoritatea retailerilor principali practică reduceri pe perioade îndelungate de timp, reduceri comparabile cu cele din perioada Black Friday, care devine mai degrabă o „campanie de volum, decât de reducere a preţurilor”.

În același comunicat mai este precizat faptul că pe piața românească în ceea ce privește comerțul electronic activează un număr relativ redus de comercianți relevanți, fapt ce „adâncește și mai mult barierele existente între retailerii mari și cei cu o poziție de piață nesemnificativă”.

Comerțul electronic din România se află pe ultimul loc în ceea ce privește clasamentul în funcție de acest indicator, însă numărul românilor care au achiziționat produse online a crescut constant de la an la an, se mai arată în comunicat.

În urma anchetei sectoriale, Consiliul Concurenței a anunțat că va cere modificarea cadrului legislativ în ceea ce privește reducerile acordate de retailerii online, cerând ca aceștia să afișeze, pentru fiecare produs în parte, informații privind evoluția prețului de referință practicat în ultimele 30 de zile. De asemenea, autoritatea concurențială va colabora cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor pentru a se asigura de îmbunătățirea cadrului legal privind mecanismele concurențiale, mai este adăugat în comunicat.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *