Skip to content
Politică

Consiliul Concurenţei pare că vrea să protejeze buticurile de speculanții imobiliari

lsu.co.uk

Consiliul Concurenţei pare că vrea să protejeze buticurile de speculanții imobiliari. Vedeți mai jos ce planuri are instituția condusă de către Bogdan Chirițoiu.

Consiliul Concurenţei anunţă că va modifica modul de analiză a fuziunilor şi achiziţiilor pe piaţa de retail alimentar din perspectiva dimensiunii geografice, reducând distanţele pe care se găsesc eventualele unităţi competitoare ale acestora, scrie Mediafax, citând un comunicat de luni al CC.

Măsura este introdusă „ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul companiilor de pe această piaţă, dar şi al consumatorilor”, precizează Consiliul Concurenţei.

Astfel, „când va analiza piaţa relevantă a unui magazin de peste 400 mp, se vor avea în vedere toate magazinele existente (mici şi mari) în aria de 10 minute de mers cu autoturismul faţă de magazinul analizat. Dacă se va analiza un magazin de proximitate, se vor avea în vedere alte magazine de proximitate (cu suprafata mai mică de 400 mp) care se află în aria de 10 minute de mers pe jos faţă de magazinul analizat, dar şi magazinele de dimensiuni medii şi mari (comerţ modern), într-o arie de 10 minute de mers cu maşina faţă de magazinul analizat”, menţionează Consiliul Concurenţei.

Ca urmare, odată cu aplicarea noului mod de analiză „vor fi mai greu de îndeplinit condiţiile pentru ca autoritatea de concurenţă să autorizeze tranzacţiile care implică magazine ce se află la distanţă mai mică de 10 minute”.

Autoritatea de concurenţă a comandat un sondaj în sectorul de retail alimentar pentru a constata schimbările apărute în comportamentul consumatorului atunci când achiziţionează bunuri de consum curent. Pe baza datelor şi informaţiilor obţinute în cadrul sondajului, Consiliul Concurenţei a derulat o analiză suplimentară care a indicat o orientare a consumatorului român către formatele de comerţ modern – denumite generic „supermarket”, în timp ce magazinele mici de cartier şi piaţa agroalimentară reprezintă alternative puţin exploatate de consumatori.

„Având în vedere proximitatea magazinelor cu suprafeţe mici şi specificul acestora, gama restrânsă de produse care acoperă o nevoie urgentă şi ocazională şi localizarea acestora la parterul blocurilor, de cele mai multe ori fără posibilitate de parcare, consumatorii aleg să se deplaseze pe jos pentru a ajunge la aceste magazine. Analiza a reliefat faptul că cei mai mulţi consumatori sunt dispuşi să se deplaseze maximum 10 minute pe jos până la magazinele de proximitate de sub 400 mp”, se arată în comunicat.

Pe de altă parte, „pentru magazinele cu suprafeţe de vânzare medii şi mari, de peste 400 de mp, respondenţii aleg să meargă cu maşina personală şi sunt dispuşi să aloce un timp de până la 10 minute”.

Potrivit Consiliului Concurenţei, au fost identificate două tipuri de magazine care necesită departajare atunci când se analizează oferta produselor de consum curent aparţinând comercianţilor cu amănuntul:

– Magazine de comerţ cu amănuntul cu suprafaţă de vânzare mai mică de 400 de mp – magazine de proximitate (magazine mici de cartier, alimentare, buticuri, alte magazine sub 400 mp);

– Magazine de comerţ cu amănuntul cu suprafaţă de vânzare mai mare de 400 mp (supermarketuri, hipermarketuri sau discounteri, respectiv magazinele cu suprafeţe între 400 – 2.500 mp şi peste 2.500 mp; aceste magazine fac parte din comerţul modern tip „supermarket”).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *