Skip to content
Societate

Consiliul Naţional al Elevilor anunţă că nu renunţă la propunerea de începere a cursurilor pe 1 septembrie şi finalizarea lor mai repede

Inquam Photos / Octav Ganea

Consiliul Naţional al Elevilor anunţă că nu renunţă la propunerea de începere a cursurilor pe 1 septembrie şi finalizarea lor mai repede, motivând că, pe timpul verii, elevii nu mai pot asimila informaţiile necesare la randament maxim, iar examenele sunt susţinute în condiţii de temperatură necorespunzătoare, în săli de clasă lipsite de sisteme de aer condiţionat, potrivit news.ro.

”Încă din 2017, Consiliul Naţional al Elevilor militează pentru obţinerea unei structuri fixe a desfăşurării cursurilor dintr-un an şcolar. (…) Astfel, propunerea structurii, susţinută în repetate rânduri atât în cadrul comisiilor de dialog social, cât şi în spaţiul public, este ca anual cursurile să înceapă pe 1 septembrie şi să se finalizeze pe 1 iunie”, au transmis, vineri, reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor.

Potrivit acestora, decidenţii au continuat, în ultimii ani, tergiversarea începerii anului şcolar pentru elevi, ”pornind de la falsa prezumţie de necesitate”.

”În octombrie 2019, în cadrul Comisiei de învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport, s-a dezbătut proiectul legislativ depus de către senatorul Liviu Marian Pop pentru modificarea structurii anului şcolar, astfel încât cursurile să înceapă în fiecare an în cea de-a doua săptămână din septembrie, în ziua de luni. Atât la momentul respectiv, cât şi acum, când doamna Monica Anisie, ministrul Educaţiei şi Cercetării, a depus un proiect de Ordin privind structura anului şcolar 2020-2021, potrivit căruia cursurile în noul an şcolar vor începe în data de 14 septembrie 2020, iar vacanţa de iarnă nu va mai fi asimilată cu vacanţa intersemestrială, ne-am susţinut ferm poziţia, demonstrând faptul că o astfel de măsură ar conduce spre dezechilibru din punct de vedere educaţional”, au transmis elevii.

Aceştia susţin că durata inegală a semestrelor afectează continuitatea actului didactic, împărţirea materiei fiind dificil de realizat, iar perioada ce se încadrează între vacanţa de iarnă şi cea intersemestrială a ajuns, în ultimii ani, să fie dedicată exclusiv rezolvării situaţiei şcolare, şi nu aprofundării materiei, în conformitate cu programa şcolară.

”Dintr-o altă perspectivă, începerea cursurilor mai devreme înseamnă şi o finalizare mai timpurie a acestora, ceea ce îi eliberează pe elevi de presiunea susţinerii examenelor de final de ciclu de învăţământ în condiţii de temperatură necorespunzătoare, în săli de clasă lipsite de sisteme de aer condiţionat. La rândul lor, elevii din învăţământul profesional şi tehnic sunt avantajaţi de o astfel de măsură, terminând cursurile de practică mai devreme, nu în luna iulie, când din cauza temperaturilor ridicate şi a condiţiilor improprii de desfăşurare a actului educaţional, aceştia nu mai pot asimila informaţia livrată la un randament satisfăcător”, au mai transmis elevii.

”Nu renunţăm la o propunere care este în beneficiul elevilor din România şi nu suntem înţelegători, atâta timp cât educaţia nu va fi prioritară. Este momentul ca la Educaţie să se asume politic o decizie benefică pe termen lung”, a declarat preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Antonia-Laura Pup.

Anterior, reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor au cerut retragerea proiectului de Ordin de ministru privind structura anului şcolar 2020-2021, arătând că faptul că acesta prevede „cel mai scurt an şcolar din istoria recentă” nu este un aspect îmbucurător pentru elevi.

„Nu structura anului şcolar ar trebui să fie una mult mai aerisită pentru a permite dezvoltarea personală şi profesională a elevului, ci metodele de predare-învăţare-evaluare folosite şi arhitectura curriculară implementată”, afirmă reprezentanţii elevilor.

Anul şcolar 2020 – 2021 începe în 14 septembrie şi se încheie în 18 iunie, fiecare asemestru având 17 săptămâni, iar vacanţa de primăvară e fracţionată pentru a include Paştele ortodox şi pe cel catolic, conform proiectului de ordin de ministru privind structura anului şcolar pentru 2020 – 2021, lansat luni în dezbatere publică de Ministerul Educaţiei şi Cercetării

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *