Skip to content
Educație

Consiliul Naţional al Elevilor nu este de acord ca suspendarea cursurilor să se facă la trei cazuri confirmate într-o clasă, faţă de unu cât este în prezent

Inquam Photos / Octav Ganea

Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) nu este de acord ca suspendarea cursurilor să se facă la trei cazuri confirmate într-o clasă, faţă de un caz cât este în prezent, considerând că astfel riscurile de infectare la care sunt expuşi elevii şi cadrele didactice este foarte ridicat. CNE a mai precizat că doreşte să fie stabilit şi un prag de incidenţă al localităţii de la care şcolile să treacă în online.

Consiliul Naţional al Elevilor a transmis, vineri, un comunicat de presă, în urma deciziei Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă de modificare a condiţiilor de desfăşurare a activităţii în unităţile de învăţământ, prin care se anunţă faptul că toate şcolile care funcţionează pe raza judeţelor ale căror spitale au peste 75% din paturile destinate îngrijirii bolnavilor de COVID-19 ocupate vor trece la predarea exclusiv online.

Consiliul Naţional al Elevilor îşi reiterează poziţia privitoare la necesitatea adoptării unui algoritm complex de calcul al riscului epidemiologic dintr-o şcoală, care să ia în calcul, pe lângă rata de incidenţă de la nivel local şi numărul de locuri ocupate din spitale, şi aspecte care ţin de vaccinarea cadrelor didactice şi a elevilor, capacitatea unei şcoli de a asigura respectarea tuturor măsurilor sanitare (ex.: distanţare fizică, posibilitatea oferirii de măşti de protecţie elevilor şi profesorilor etc.), capacitatea de testare şi nu numai. O astfel de măsură ar reprezenta un pas în faţă spre o descentralizare reală, mai ales în contextul în care există localităţi cu populaţie redusă, în interiorul cărora riscul de infectare comunitară este scăzut”, se arată în comunicat.

CNE nu este de acord nici nu modificarea numărului de cazuri de la care se suspendă cursurile într-o clasă, de la unu la trei.

Mai mult decât atât, ne exprimăm dezacordul cu privire la modificarea numărului de cazuri la care se impune suspendarea cursurilor cu prezenţă fizică, de la 1 la 3, având în vedere riscurile de infectare foarte ridicate la care ar fi expuşi atât elevii, cât şi profesorii de la o clasă în care un elev este depistat pozitiv. De asemenea, modificarea propusă de CNSU prevede trecerea în online a întregii şcoli, nu a unei clase, la apariţia a 3 cazuri de infectare într-una dintre clase. În acest caz, se va ajunge la situaţii în care mai multe clase dintr-o unitate de învăţământ ar avea de la 1 până la 2 cazuri de infectare în rândul elevilor, care, adunate, ar însemna zeci de cazuri la nivelul întregii şcoli, fără să fie nevoie ca activitatea didactică să se desfăşoare în mediul online la nivelul claselor”, a transmis CNE.

Consiliul Naţional al Elevilor consideră că se impune şi un prag de incidenţă al localităţii la care şcolile să treacă în online.

De asemenea, aducem în discuţie necesitatea impunerii unui prag de incidenţă al localităţii la care şcolile să fie nevoite să treacă la predarea exclusiv online, care să fie stabilit de experţi în epidemiologie, deoarece, în lipsa unor măsuri complementare, care să asigure siguranţa actorilor din educaţie, precum testarea în interiorul şcolii, riscurile la care vor fi expuşi elevii şi profesorii dintr-o localitate cu o incidenţă crescută, dar care este situată într-un judeţ în care încă există cel puţin 25% din paturi libere pentru pacienţii infectaţi cu COVID-19 sunt deosebit de crescute, putând provoca infectări în masă în respectiva comunitate. De asemenea, la polul opus, pot exista localităţi care, deşi au o rata de incidenţă a cazurilor confirmate de COVID-19 foarte scăzută, poate chiar 0 cazuri pozitive la mia de locuitori, vor fi nevoite să suspende prezenţa fizică din şcoli în situaţia în care secţiile pentru tratarea cazurilor de COVID-19 vor fi suprasolicitate”, a explicat CNE.

Consiliul Naţional al Elevilor solicită Guvernului României, prin Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii, “să trateze cu celeritate problematica siguranţei în şcoli şi să implementeze măsuri complementare, în contextul valului V al pandemiei, în aşa fel încât dreptul la educaţie şi dreptul la sănătate să fie respectate în egală măsură”.

Preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Silviu Morcan, întreabă de ce se modifică din nou aceste măsuri de funcţionare a şcolilor.

De ce se modifică din nou măsurile de funcţionare a şcolilor? Cum să avem încredere în experţi dacă vedem că regulile se schimbă iar şi iar şi iar? De ce se vor închide toate şcolile dintr-un judeţ, în bloc, dacă vor exista localităţi cu zero rată de infectare? Sunt întrebările care stau pe buzele tuturor elevilor şi care, desigur, rămân doar la nivel retoric! Teste nu avem, infrastructură nu avem, dar avem din nou impredictibilitate! Solicităm Guvernului României să nu ignore nevoile elevilor şi să adopte un set de măsuri racordate la contextul local.”, a declarat Silviu Morcan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *