Skip to content
Economic Politică

Construcția noului terminal al aeroportului din Timișoara, preluată de o posibilă firmă-paravan. Cine este în spatele paravanului

imperatortravel.ro

Anuntul facut de directorul general al Aeroportului International ”Traian Vuia” din Timisoara, in urma cu aproape o luna, cand a dezvaluit cine a castigat contractul in valoare de 5 milioane de euro pentru construirea unui nou terminal, continua sa starneasca uimire, in conditiile in care Eldiclau SRL, firma care a luat fata unor companii de renume de pe piata constructiilor rezidentiale, se prezinta cu un profit de doar 94.405 lei la ultimul bilant depus la Finante.

Cum va reusi firma din localitatea Carcea, judetul Dolj, sa execute o lucrare de anvergura celei de la AIT, adica un terminal pe aproape 5000 de metri patrati, cu 3 fluxuri de pasageri, 3 sisteme de benzi de bagaje, 10 puncte de control al documentelor si 3 puncte de control vamal, in doar 12 luni, in conditiile in care dispune de doar 34 de angajati? Cu siguranta, printr-o serie de subcontractari…

Mai mult, directorul Daniel Idolu a mai spus ca procedurile de achizitie publica au fost finalizate la sfarsitul lunii octombrie 2018, desi Lucian Sova, ministrul Transporturilor, a venit la Timisoara dupa doua luni, abia in 18 decembrie 2018 pentru a semna contractul de finantare, arată impactpress.ro.

In acea perioada, premierul Viorica Dancila facea eforturi sa-l schimbe cu Lia Olguta Vasilescu, context in care prezenta sa grabita la Timisoara apare ca o ultima misiune strategica indeplinita in calitate de ministru, in conditiile in care Ministerul Transporturilor, prin Programul Operational Infrastructura Mare, finanteaza jumatate din costul acestui proiect.

Misterul din jurul firmei care a castigat contractul se adanceste, daca luam in considerare ca Etlon Claudiu Dinca si-a vandut firma inca din 2009, cu 20.000 de lei, dar continua sa o reprezinte in calitate de director general si in prezent, dupa cum se poate vedea in programul unei intalniri dintre constructorii italieni si romani, ”Italy & Romania – Building together”, gazduita de Bucuresti, in perioada 16-18 aprilie 2018.

Un posibil raspuns la toate aceste intrebari ni l-a oferit patronul unei firme de constructii, care a renuntat sa se mai inscrie la selectia de oferte de la AIT, in momentul in care a aflat ca printre competitori se afla si Eldiclau.

De regula, aceasta firma castiga toate licitatiile sau alocarile directe de lucrari pe unde se prezinta, pentru ca are in spate oameni importanti. In urma cu cativa ani, la Sacalaz, a fost declarata castigatoarea unui contract de aproape 2 milioane de lei, bani publici, de pe locul 10 sau 12. N-a avut probleme nici cu contestatiile, le-a castigat.

Ati vazut ca este agreata sa execute lucrari la cladirile SRI, DIPI sau Guvernului, desi acolo nu se intra atat de usor. Explicatia este destul de simpla: conform informatiilor din bransa constructorilor, Eldiclau este o firma acoperita care face parte din imperiul Tender. Elton Dinca este unul dintre oamenii de incredere din imperiul Tender, iar vanzarea firmei, in 2009, a fost doar o tranzactie de fatada, in familie. Poate asa se va intelege de ce institutiile publice prefera SC Eldiclau SRL, refuzand colaborarea cu firme de anvergura”, ne-a declarat constructorul, a carui identitate o protejam din motive lesne de inteles.

Si pentru a-si sustine afirmatiile, acesta ne-a si pus la dispozitie o serie de fotografii, in care Daniel Idolu apare la masa cu Elton Dinca, la unul dintre cele mai scumpe restaurante din Bucuresti, la o zi sau doua dupa ce a anuntat faptul ca Eldiclau SRL a reusit sa castige contractul de la Aeroportul Timisoara.

Fotografia este autentica, dar licitatia a fost in septembrie, iar poza in decembrie. Doar daca am intineri s-ar schimba ordinea cronologica”, a confirmat Daniel Idolu veridicitatea imaginii, explicand ca este vorba despre o relatie de colaborare profesionala.

Sa mai spunem ca, in principiu, SC Eldiclau SRL n-ar fi avut voie sa participe la o selectie de oferte pentru contracte finantate din bani publici, in conditiile in care, conform datelor de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, are datorii de 9.864.777 de lei.

1 comentariu la “Construcția noului terminal al aeroportului din Timișoara, preluată de o posibilă firmă-paravan. Cine este în spatele paravanului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *